* Ik weet het niet meer !!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

* Ik weet het niet meer !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 15:07

Mijn 9 jaar jonge merrie is niet goed. Het is eigenlijk begonnen met Pinksteren, toen is ze op concours gevallen. Ik was schroeven aan het indraaien en ze liet zich van lammigheid vallen. Ik ben toen toch gaan rijden, omdat het niet hard ging en ze leek in orde. Ongeveer een week later was ze 'kreupel'. De meeste mensen zagen het niet eens, omdat het een zeer lichte vorm van onregelmatigheid is !!

Omdat ze nooit kreupel is geweest heb ik na een week, toen het nog niet beter leek te gaan de dierenarts laten komen. Op de buigproeven vertoonde ze onregelmatigheid linksvoor en rechtsachter maar op de volte op het hard was het net andersom, dus rechtsvoor en linksachter. De dierenarts vond dit vreemd en verwees me door naar een proffessor !!

Zelf had ik het idee dat het probleem vanuit de rug of ergens anders in het lichhaam zou komen, van uit de spieren of zo.

De proffessor vond het ook een moeilijk verhaal en besloot na verdovingen linksvoor en rechtsachter een foto te maken van het rechter achterbeen. Er kwam uit dat er een zeer lichte woekering zat in het hoefbeen, wat de proffessor zei: Als ik heel erg nauwkeurig kijk dan zou dit iets kunnen zijn." Toen ik op de foto keer zag ik het amper !! Maar goed na 3 uur onderzoek terug naar huis met het advies 3 weken rust en dan weer langzaam beginnen.

Je snapt em al, na 3 weken is ze niet beter, maar komt wel de rekening van ruim 330 EURO !!!! En ik was dus nog geen steek verder !!!

Omdat ik er natuurlijk veel over praat kreeg ik het advies een chiropractor in te schakelen. De persoon die me deze persoon adviseerde was zeer enthousiast, dus ja wat doe je eens bellen maar. En meteen een afspraak gemaakt. Ik heb nog nooit zo iets mee gemaakt, in mijn ogen was dit echt kling klare oplichting !!!! Wat deze persoon deed en zei, nee dat sloeg nergens op, ik weet niet hoe je aan zo iets komt. Ik wordt er nog Boos! van als ik er aan denk !!!! Maar goed ik kreeg het advies gewoon te rijden en homeopatisch medicijnen te voeren, en natuurlijk even betalen !!! 180 EURO !!!! Uiteindelijk nog niets mee opgeschoten.

Ze bleef maar kreupel en het ergste is dat het zo minimaal is dat niemand het eigenlijk ziet en mij voor gek verklaren.

Vervolgens kwam er een voedingsdeskundige bij ons op stal, die vertelde dat mijn paard last zou hebben van haar blindedarm en dat een ontslakingskuur na een week al wonderen zou verrichten. Nou ik moet toegeven het ging EVEN wat beter !!! Maar nu is het weer terug bij af en erger dan heeft ooit geweest is. De voedingsdeskundige koste 60 EURO.

Dit weekend was er bij ons op stal een instructeur die gespecializeerd is in probleem paarden, paarden die kreupel zijn weet hij aan het lopen te brengen. Ik reed dus mee !!! Helaas was ze niet kreupel en dus was er niets aan de hand. Wel wat advies gekregen over de bouw van mijn paard en hoe ik dat het best kan benaderen op het gebied van rijden, maar kort gezegt er is niets mis met mijn paard. Dit kostte weer 25 EURO

Nu vraag ik je !!! Er hebben 4 mensen naar mijn paard gekeken, alle beweren dat ze er verstand van hebben, in ieder geval vragen ze wel genoeg geld voor hun 'KUNDE'. En iedereen zegt iets anders !!

Ondertussen is mijn paard nog steeds kreupel en is het geld voor onderzoeken een beetje op, helaas !!! Ik zou natuurlijk niets liever doen als haar ergens naar toe brengen om haar binnenstebuiten te keren, maar daar heb ik het geld niet voor. Ik heb namelijk ook geen ziektekosten verzekering afgesloten, hoorde ik na het indienen van de 1ste rekening. Niet goed de kleine lettertjes van de verzekering goed gelezen !!

Maar goed waar zou ik dan uberhaupt naar toe moeten, wie is er te vertrouwen ?? Van wie kan ik op aan ?? Deze onzekerheid is echt niet uit te houden !!!

Je wordt aan je lot overgelaten aan de artsen en je kan niets anders als ze vertrouwen want zelf heb je de kunde niet !!! Maar nu vertrouw ik dus niemand mee !!

Ik wwet niet meer wat ik doen moet................. Verdrietig Verdrietig



Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 16:14

Dank je wel, ik hoop ook dat het beter wordt. Ik blijf gewoon proberen !! Ze is pas 9 jaar en ik reed wedstrijden, en ik heb eigenlijk nog geen zin om daar mee te moeten stoppen. Ook al heb ik een twee-jarige om de hoek staan, het liefst zou ik toch nog met haar vooruit willen !!! Frusty Frusty

Nog even of-topic dan: Ik heb geen flauw idee hoe ik moet up-loaden, ik heb wel leuke foto's, maar ja daar heb je dan niet zo veel aan he !!!! Tong uitsteken

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 09:00

Bedankt voor jullie reacties. Romkabouter ik heb het stuk gelezen en ik voel er echt wel wat voor, eens kijken of ik iets kan regelen.

Ik heb een van de kundigste Verward smeden uit de omgeving. Hij neemt de tijd om te kijken hoe het paard beweegt en hij ziet gelukkig ook wat ik zien, maar hij weet zeker dat het geen been probleem is, dat is dus ook wat ik denk.......... Maar ja hij zegt ook, ik ben een hoefsmid en kan niet in het dier kijken. Hij weet wat ik doormaak, maar hij weet zo 1 2 3 ook niet iemand waarvan ik echt op aan kan !!! Jammer maar helaas... Hij is zelf ook wat schuw over wat bepaalde mensen denken te weten en je proberen aan te praten.......... Ik sta er wat betreft die mening niet alleen voor...... Helaas heb ik mijn meissie er niet beter mee Huilen

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 09:55

Goh dat Bodegraven moet heel wat zijn, ik hoor er iedereen over !!! Ik had naar mijn idee al de beste dierenarts hier in de buurt in de hand genomen.......

Ik laat zeker Ton Ogink komen........ Mijn idee is namelijk dat dit buiten een 'botten-probleem' staat. Misschien is er tussen de oortjes wel iets mis.

Het punt is dat ik niemand op haarkan laten rijden. Ook toen ze goed was niet. Ze flipt HELEMAAL met een vreemde op haar rug, hoe goed de ruiter ook is !! Meestal kunnen die haar wel rustig krijgen, maar dan gaat ze expres kreupel lopen, het is een trut hoor !!! Als ik er dan weer opstap is er niets aan de hand. Dit heeft echter weinig met goed of slecht rijden te maken, het is eenkennigheid, is ook lastig !!! Buiten mij kan mijn instructrice op haar rijden. En dat gaat ook altijd heel goed. Maar ook nu voelt ze en ziet ze tijdens het lesgeven dat het niet goed is. De reden dat ik weet dat dit niets met rijden te maken heeft, of in die zin dat het niet door het rijden komt, is omdat ze in bijvoorbeeld de weide ook kreupel is, dit is dus voor de echt.

Ik ben ook van plan om rustig te gaan rijden en ik zie wel wat er op mijn pad komt. Vanuit daar kan ik altijd nog iets laten doen........... Ik blijf bezig, misschien kom ik er wel achter wat het is ??

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 14:22

Jippie"]
[quote="Ludora schreef:
Ze flipt HELEMAAL met een vreemde op haar rug, hoe goed de ruiter ook is !! Meestal kunnen die haar wel rustig krijgen, maar dan gaat ze expres kreupel lopen, het is een trut hoor !!!


Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken maar paarden simuleren niet! Dit is een typisch voorbeeld van je paard menselijke eigenschappen toedichten. Hiermee doe je je paard een groot tekort. Zorg dus snel dat je er vakkundige hulp bij haalt wanneer je zelf niet in staat bent de situatie te beoordelen.
[/quote]


Ik beweer niet dat ze iets simuleerd, nee dat niet. Maar het is een gevoellig paard dat niet weet wat ze met een andere ruiter aan moet. Het is niet echte kreupelheid, maar eerder een hapering in de beweging. dit doet ze bovendien al jaren. Ook toen ik haar net had deed ze het bij mij. Het is een paard dat weinig vertrouwen heeft in mensen dat ze niet kent. Ik zie het meer als een soort van vluchtgedrag, hetzelfde als een paard dat er tussenuit piept of bokt of zo.

Ik ben niet van mening dat ik mijn paard te kort doe, ik denk dat een paard meer verstand heeft dan menig mensen denken !!!! Ieder paard dat ik wat beter leer kennen heeft veel eigen trekjes en een echt eigen karakter. Misschien is het wel gewoonte, maar ik denk toch liever het betere van een paard.

Ik heb 'vakkundige hulp' ingeschakeld zoals je hebt kunnen lezen, maar daar schiet ik duidelijk dus ook geen fl..... mee op !!! Boos! Boos! Boos!
Ik denk dat iedereen die een arts inschakelt juist wel in staat is de situatie goed in te schatten !!!!! Diegene merkt juist aan zijn of haar paard dat er iets niet goed is, en natuurlijk kan je niet zelf inschatten wat wat is !!!! Dan waren we wel allemaal dierenarts geworden. (maar ja wat ik al zei die weten ook niet alles)

Ik vind die opmerking vrij naief !!!! Verward Het is niet allemaal zo zwart wit. Dan had ik het ook nu onderhand allemaal wel geweten........ Ik denk dat je in die paar zinnen en paarden en mensen onderschat !!!!

Maar als je dan een echt vakkundig iemand weet die mij denkt te kunnen helpen, ik sta er meer als open voor hoor !!! Ik hoor het wel !!!!

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 08:24

Dat bedoel ik ja !!! Ik denk dat je een paard te kort doet als je denk dat ze niet slim zijn, en die dingen niet kunnen. Want ze zijn echt slimmer dan je denkt. Aan de ene kant is het een gewoonte dier, maar ik kan me niet voorstellen dat een paard deze dingen kan doen uit een gewoonte !!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers