gestoken en kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

gestoken en kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 17:06

Ongeveer twee weken geleden liep mijn paard erg kreupel en zat er een grote ronde bult bij zijn knie achter. Waarschijnlijk is hij gestoken door een of ander beest (ook volgens de DA) en heeft wat spuiten gekregen tegen een allergische reactie en de pijn. Dit had even geholpen, maar werd later toch weer wat slechter. Langzaamaan is het wat opgeknapt. Hij loopt nu weer goed in het land en de bult is verdwenen, maar met rijden gaat het nog niet goed. Weet iemand of dit echt kan komen door een steek van een of ander beest en weet je wat je hier aan kunt doen? Het lijkt alleen zeer te doen wanneer hij zijn been van achter naar voren zet.(dus niet wanneer hij zijn been onder zijn lichaam heeft, maar echt erachter. De spieren bij zijn knie, zijn dan uitgerekt als het ware)

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:12

Ik ben natuurlijk geen DA, maar als hij er nu nog last van heeft, lijkt het me sterk dat het komt door een steek van een beest...Ja ik weet het niet hoor, maarja dat is mijn idee.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 19:52

Ik zou de dierenarts even bellen. De termijn voor een insectensteek is wel verstreken lijkt mij.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 10:44

Ik zou je DA even laten kijken. Als het al twee weken duurt dan is het mischien wel wat anders. Beoordelen van het bewegingsapparaat over het internet is een beetje lastig. Wat mogelijk is dat hij door de steek last heeft gekregen van het kapsel rond zijn knie maar dat is alleen goed te zeggen als je het paard ziet lopen.

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 12:47

Het gaat nu al een stuk beter, (en dat ging het ook al na twee weken, maar het knapte maar langzaam op). Gewoon rijden gaat nu goed alleen bij het springen (gisteren geprobeerd) trekt ie nog een beetje. De dierenarts was al geweest. Waarschijnlijk heeft het insect (kan wel een wesp of een bij geweest zijn) net op de plek waar veel spieren bijeenkomen geprikt en da's gewoon de pech geweest, waardoor het wat langer duurde, denk ik. Maar dressuurrijden gaat nu weer helemaal goed gelukkig.