Manen schuren??????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Manen schuren??????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 23:10

Hallo allemaal!

Toen ik tiko, nu bijna 2 jaar geleden kocht, waren zijn manen afgeschoren, omdat hij schuurde.
De oude eigenaren waren verder niet op de oorzaak ingegaan.
Bij mij ging het een tijdje goed, maar na enkele maandje,ging hij (dat was denk ik vanaf november) weer schuren. sommige stukken van zijn manen alleen, de helft was nog lang, andere helft kort.

Ook zijn staart schuurde hij soms (deed hij vroeger, bij vorige eigenaren heel erg, hij heeft allemaal lagen in zijn staart) maar niet extreem. Ook at hij de voorkant van zijn sokken weg, en stapte hij, van de jeuk (ik dacht dat het veroorzaakt werd door mok).

Nu is het weer zo, hij heeft erg veel jeuk, hij schuurt ook behoorlijk, maar er is nog weinig te zien aan zijn manen, het is niet zo dat hij (zoals die eerste winter in november) kaal is, de manen zijn zelfs nauwelijks aangetast, maar het is ontzettend zielig, hij vergaat echt van de jeuk............

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn????

Alvast bedankt!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 23:35

zomereczeem???? misschien ik zou het eht niet weten
maar dan in de winter of gewoon eczeem
hoop dat je de oorzaak vind weet je dierenarts het niet

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 23:55

Heb er al een keer da bij gehad, die zei, dat het evt. kon komen door droge huid, dus baby olie ofzo erop, het helpt niet, of nauwelijks.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 16:45

Azijn erop doen en beetje inmasseren helpt wel Marilyn doet het ook en het helpt prima

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 19:40

Met azijn zou ik wel uitkijken omdat het de huid ook nog meer kan irriteren. Heeft de dierenarts toen ook een afkrabsel genomen om onder de microscoop te bekijken? Het zou ook zomereczeem kunnen zijn maar dan is het een beetje raar dat hij er in november zoveel last van had en volgens mij gaan ze dan ook niet zo snel aan hun sokken zitten. Ik zou toch nog een keer een (andere?) dierenarts laten kijken of hij een oorzaak kan vindenvoordat je aan symptoombestrijding gaat doen.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 10:58

Zomereczeem is in dit verhaal niet logisch. Dat wordt veoorzaakt door kleine mugjes en die zijn er niet in november. Ook het eten van zijn sokken is niet logisch. Laat een goede DA een huidonderzoek doen en evt kan je iets tegen de jeuk geven maar probeer achter de oorzaak te komen want dit is niet een simpele zomereczeem.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 08:03

Ben je toevallig in die bewuste november begonnen met knoflok voeren? Mijn fjordje schuurde ook heel veel en ik dacht dat het exceem was (komt in dr familie voor), achteraf bleek door stom toeval dat ze gewoon allergisch was voor knoflook in welke vorm dan ook. Sinds ik gestopt ben met dat door dr voer te gooien is het schuren ook over.
Succes!
Viv

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 22:34

Hey!
Bij ons had een paard in de straat zowat dezelfde symptomen, enkel schuurde het niet echt aan de staart. Dat paard had vlooien. De veearts heeft dit waargenomen door microscoop. Nu is dat paard ervan verlost na drie behandelingen met een straf middel dat verdund moest worden met water. Vraag je veearts is of hij het kan nakijken, die van hier in de straat had het over het oog gezien en zei simpelweg dat het zomerexeem had, maar toen de eigenaars bleven aandringen heeft hij het nader onderzocht. Veel succes alleszins!
groetjes,
AGlaRanNa