Artrose en hoefkatrol 4e graads aan voorbenen.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 19:30

Marieke22 schreef:
Over Antoine de Bodt;

Ik ben in april dit jaar al naar een clinic van hem geweest, als toeschouwer. Ik vind het goed wat die man doet, heel knap, maar ik denk toch dat deze gevallen de wat lichtere gevallen zijn. Op de foto's van Babet waren echt heel duidelijk haken op meerdere plaatsen te zien, en die kan Antoine niet wegtoveren natuurlijk. Ik geloof niet dat door middel van anders/beter rijden, haar klachten weggaan. Volgens mij is het daarvoor al veel te ernstig.... en ook natuurlijk omdat je gewoon ziet op de foto's dat ze een ernstige afwijking heeft. Ik geloof echt niet dat Antoine daar iets aan kan doen....


Ik heb Antione de Bodt ook bezig gezien met paarden die onder de zwaardere gevallen vallen.
En dat het enen paard met grote voedingskanalen heeft geen last van hko en het andere paard wel.
Ik geloof echt wel dat Antione de Bodt er wel wat aan kan doen.

Cowgirl

Berichten: 23744
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 19:30

UniferB:

Ik ben benieuwd hoelang dat paard het goed doet op speciaal beslag.
Ik wil niet negatief doen, mijn haflinger heeft het 3 jaar goed gedaan op speciaal beslag en is 3 maanden geleden zo goed als afgekeurd.

Om niet te geloven in Antoine vind ik een beetje kort door de bocht als je het nog niet geprobeerd hebt.
Zeker met jou paard lijkt het me een grote uitdaging om daar eens heen te gaan. Ook al zeg je dat jou paard is recht gericht o.i.d. iemand anders kijkt er misschien heel anders tegen aan hoe jou paard loopt. Op wat voor nivo je ook zit.

Ik ga binnenkort maar verwacht geen wonderen, ik zeg altijd maar ' ik ga er heen en kijken of het aanslaat zo niet, dan zal ik voor Flix een ander huis moeten zoeken waar hij de rest van zijn leven kan doorbrengen.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 08:47

Novelle"]
[quote="UniferB schreef:
Beste Novelle,

Er staat A. de Both, titatovernaars. Komma c.q. etc. dus. Heel fijn voor je dat jij in hem gelooft. Ik dus niet. Mijn paard was/is nl. al rechtgericht en toch hoefkatrol gekregen.


Was het pard dan wel helemaal 100% rechtgericht
[/quote]

Beste Novelle,

Ja , mijn paard is/was recht. Overigens is het volgens dokter Van Muiswinkel erfelijk. Gezien ik de de rest van de familie van mijn paard ken, hij is bij ons om de hoek geboren, geloof ik dat ook.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 08:53

Cowgirl schreef:
UniferB:

Ik ben benieuwd hoelang dat paard het goed doet op speciaal beslag.
Ik wil niet negatief doen, mijn haflinger heeft het 3 jaar goed gedaan op speciaal beslag en is 3 maanden geleden zo goed als afgekeurd.

Om niet te geloven in Antoine vind ik een beetje kort door de bocht als je het nog niet geprobeerd hebt.
Zeker met jou paard lijkt het me een grote uitdaging om daar eens heen te gaan. Ook al zeg je dat jou paard is recht gericht o.i.d. iemand anders kijkt er misschien heel anders tegen aan hoe jou paard loopt. Op wat voor nivo je ook zit.

Ik ga binnenkort maar verwacht geen wonderen, ik zeg altijd maar ' ik ga er heen en kijken of het aanslaat zo niet, dan zal ik voor Flix een ander huis moeten zoeken waar hij de rest van zijn leven kan doorbrengen.


Heel vervelend voor je dat je haflinger is afgekeurd. Tja, dat weet ik niet hoe lang hij goed blijft.

Wat betreft Antione de Both, mijn paard loopt nu goed dus ik zou niet weten waarom ik bij hem zou moeten gaan rijden. Hoezo uitdaging?

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

goeie & slechte 'tovenaars'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 13:32

Hallo,

Weten jullie wat ik nu niet snap? Boos!
Dat als je paard iets mankeert, je hem zelfs 'misschien' moet laten inslapen omdat de "reguliere" geneeskunde niks meer kan doen, je dit zo aanneemt... en je vervolgens aan gaat geven hoeveel verdriet je hebt...

En dat terwijl er inderdaad óók nog zoiets bestaat als homeopathie, magnetiseurs en inderdaad ... een "Antoinne de Bodt".

Sorry hoor, maar als mijn paard bijv. 'pijn' heeft, en hij met de pijnstillers op dit moment weinig tot geen last heeft, maar mijn DA zegt dat ook dát een keer ophoudt... en ik kom iemand tegen die zéér goed aangeschreven staat en zelfs paarden weer in de topsport krijgt (terwijl ik al blij zou zijn met een gewoon bosritje!), grijp ik dit direct met beide handen aan !!!!!

En natuurlijk kán het tegenvallen... maar dan heb ik voor míjn gevoel er álles aan gedaan, wat binnen mijn bereik ligt!!!!

Tevens denk ik : degenen die twijfelen of een "antoinne de bodt" wel 'zin' heeft omdat jóuw paard toch ánders is ( Lips are sealed ).... zou ik hem persoonlijk een mail sturen met daarin de uitleg en de vraag wat zijn advies zou zijn...
Enneh... neem dan, als je komt, je dierenarts ook eens mee...
(Antoinne werkt ook samen met dierenartsen).

Net zoals Cowgirl zegt: een beetje kort door de bocht...

Hebben jullie het topic al eens opgezocht van Antoinne de Bodt?
Hier wordt zelfs gesproken over mensen die idd hun paard hebben laten inslapen en dáárna dit topic lazen....
ik kan me voorstellen dat juíst deze mensen erg verdrietig zijn en niet eerder gehoord hadden v. AdB...

En Antoinne alleen 'voor de lichtere gevallen'?
Ik vindt dat als hij paarden met zelfs vijfjes (dús volledig afgekeurd) weer in de sport krijgt... geen 'licht' geval...

groetjes Jolanda

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 20:21

ik ben het dus helemaal met je eens,

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 00:06

Mensen die geloven dat die man paarden met hoefkatrol weer gezond kan maken moeten dat maar doen maar het heeft toch geen zin om daar maar te blijven over schrijven. Die man is gewoon een goeie instructeur, die paarden weet aan te pakken zodat ze ontspannen lopen. Dit is zo oud als de straat. Het valt mij ook op dat hij in België helemaal niet zo bekend is en in Nederland wel. Waarschijnlijk omdat daar meer gegoocheld wordt met foto's, zonder dat er zelfs symptomen zijn vaak....

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 20:51

Zannekin schreef:
Mensen die geloven dat die man paarden met hoefkatrol weer gezond kan maken moeten dat maar doen maar het heeft toch geen zin om daar maar te blijven over schrijven. Die man is gewoon een goeie instructeur, die paarden weet aan te pakken zodat ze ontspannen lopen. Dit is zo oud als de straat. Het valt mij ook op dat hij in België helemaal niet zo bekend is en in Nederland wel. Waarschijnlijk omdat daar meer gegoocheld wordt met foto's, zonder dat er zelfs symptomen zijn vaak....


Hoi,

Goh... zouden er in Nederland dan meer 'probleem gevallen' zijn dan in Belgie?
En die man is een "gewoon" een goeie instructeur... tja... die zijn er, maar er zijn ook genoeg 'trek 'm in de krul' instructeurs...
Goeie zijn nu eenmaal moeilijk te vinden, toch?
En als je er één hebt, moet je 'm nog zien te houden.... Haha!

En toch ben ik nog steeds heel benieuwd naar deze man... het is toch niet zo verkeerd als hij mensen de goeie weg op helpt en zelfs zo dat er paarden door blijven leven, zonder pijn... is mij heel wat waard... Knipoog

groetjes Jolanda

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:46

Colinda schreef:
En toch ben ik nog steeds heel benieuwd naar deze man... het is toch niet zo verkeerd als hij mensen de goeie weg op helpt en zelfs zo dat er paarden door blijven leven, zonder pijn... is mij heel wat waard... Knipoog


Volledig mee akkoord maar ik denk dat het erop aan komt gewoon de goeie instructeur te vinden. Is er trouwens iemand uit België die deze man aan het werk zag in België, (buiten TimVDH uiteraard) Haha! ?

Cowgirl

Berichten: 23744
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 16:45

Citaat:
Hoezo uitdaging?


de uitdaging om al dat beslag onder je paard vandaan te halen en dan naar Antoine. En dan eens kijken wat er dan gebeurd.


Er zullen gerust meer ruiters zijn die dit voor elkaar kunnen krijgen, als iemand het artikel over hem gelezen heeft komt HKO bij topruiters niet voor.(lees het artikel ff voor de zekerheid)
Ik denk dat als ik mijn paard naar Anky of Coby zal sturen zij het misschien ook voor elkaar krijgen om mijnes weer zuiver te laten lopen.

Maar het is Antoine geweest die zich daar meer in verdiept heeft en het naar buiten heeft gebracht.

Zo heeft ook Monty roberts zich verdiept en het naar buiten gebracht.

nathalie1

Berichten: 186
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 01:38

Mijn paard heeft hoefkatrol fase 4+artrose. In utrecht zeiden ze einde verhaal. Ben bij A. de bodt geweest en het gaat nu goed met hem. Over 2 weken ga ik weer naar hem toe. Het ligt echt aan de vekeerde training. Veel mensen willen dit niet toe geven,maar het is echt zo. Zien is geloven!

Belker

Berichten: 15314
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 09:53

Alleen op het moment dat blijkt dat eht paard scheef wel goed kan blijven lopen en dat het paard door het rechtrichten en de andere belasting gaat kreupel lopen heb je een ander verhaal. Zoals met alles, iets helpt bij de een en niet bij de ander. Ik heb spijt dat ik ben begonnen met het rechtrichten van het paard. Daardoor zijn bij mij de problemen naar boven gekomen. Als dan zelfs 1 jaar rust niet helpt, is het over. Dan kun je niet stellen dat eht altijd aan niet rechtgericht zijn ligt. Net zo als ik niet kan stellen dat het geen effect heeft. Want het heeft wel effect bij een meerderheid. maar nooit 100%. Trap net diemidnerheid dan niet tegen het been. Dat doet nog meer pijn dan het feit dat het bij die van mij niet hielp.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 12:38

Marieke, ook ik heb een paard met hko fase 4. De kliniek heeft haar drie jaar geleden afgeschreven, maar ze loopt nu helemaal goed en zonder dure medicijnen of speciaal beslag.

We zijn wel met egg bars begonnen (met zooltjes en siliconen), die heeft ze een jaar onder gehad. Ook hebben we haar laten masseren om haar weer soepel te krijgen (ze had ook last van haar rug en achterhand). En ze krijgt appelazijn voor een goede doorbloeding. We hebben ook nog equiflexion geprobeerd, maar dit had geen effect (wellicht wel voor jouw paard omdat die weinig gewrichtsvloeistoffen heeft = droge benen).

Vorig jaar ben ik naar A. de Bodt geweest. Mijn instructrice zegt vrijwel hetzelfde dus kennelijk heb ik geen 'trek hem in de krul' type! Ik vond de clinic van de Bodt wel heel interessant.

Kortom, we hebben veel geprobeerd en het is het waard geweest. Ze loopt 100% kreupelvrij en is weer soepel. Als je meer wilt weten, pb me dan maar. Ik wil niet zeggen dat het ook voor jouw verzorgpaard helpt, maar misschien heb je net zoveel mazzel als ik en kan je nog veel plezier van je paard hebben!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 13:30

Heel erg bedankt, allemaal!!

Even ter verduidelijking; ik heb besloten te stoppen met Babet, ik heb sinds drie weken dan ook drie hele leuke andere bijrijdpaarden. Ik zal niet het hele verhaal uitleggen hoe, waarom, etc. etc. ik stop met Babet, ik heb er iig heel goed over nagedacht, en dit is beter zo. Belangrijkste reden is dat ik absoluut niet op 1 lijn zit met de eigenaar, hij gaat op een manier met deze situatie om, waar ik echt niet blij mee ben. Ik heb mijn uiterste best gedaan voor haar, ik ben blij dat nu eindelijk is bevestigd dat ze wel degelijk wat mankeert, maar ik kan haar eigenaar helaas niet veranderen. Ik niet, en niemand niet. Ik wil er niet meer bij zijn, ik wil niet meer zien hoe dit afloopt, ik wil niet zien hoe hij zijn paard naar de verdommenis helpt.

Bedankt voor de tips en adviezen, ik heb er heel veel aan gehad!

Belker

Berichten: 15314
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 07:38

Knap die keuze van je. Sterkte ermee. Veel plezier met je nieuwe verzorgbeestjes