*laxeermiddel voor verstopt veulen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:57

Ik heb precies het zelfde meegemaakt met ons veulen. Hij heeft de eerste dag goed gepoept. En ik dacht dus dat komt goed, maar de tweede dag poepte hij niet meer en de derde dag begon hij 's middags hevig te zweten, en te rollen. Na een tijdje was het oevr, maar 's avonds kwam het terug en nog veel erger ook. We hebben direct de VA gebeld. Tegen de tijd dat hij er was lag het veulen in mijn armen onder een wollen deken. Eerst lag hij enorm te beven, maar later begonnen z'n oogjes dicht te gaan. Op dat moment denk je er niet bij na, maar na die tijd stond ik te trillen op 'n benen. Eindelijk kwam de VA en die heeft hem een pijnstiller gegeven en een darmontspanner. Het veulen sprong direct overeind en begon te drinken. Daarna heeft hij een climsma gehad, maar er kwam niets uit. De VA zei dat hij het liefst had dat alles er uit spoot en hij was er dus niet gerust op. Hij gaf ons nog een clisma die we het veulen tegen de nacht moesten geven. Na het tweede clisma kwam er nog niets uit, maar het veulen was enorm opgeknapt. Hij is de dagen erna weer kleine beetjes gaan poepen, maar wel diarree. Hij heeft nu nog steeds wat dunne mest. Wat het is geweest weten we niet.
Het veulen groeit als kool en is hyperactief.
Als jouw veulen niet beetjes gaat poepen zou ik inderdaad naar een kliniek gaan, vooral omdat hij nu ook minder drinkt. Dat is vaak waar de VA op let, zodra een veulen stopt met drinken moet je er snel bij zijn.
Zeker die jonge veulentjes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Suzysuze en 16 bezoekers