Dik been; gewoon rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Dik been; gewoon rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 21:51

Hoi,

Mirage heeft staan te trappen tegen de stalwanden en nu heeft ze linksachter dus een dik been. Ik heb gisteren en vandaag 2 x daags een kwartier gestapt en wat aan de hand laten grazen, en daarna afgespoten.
Ik dacht hier goed aan te doen, maar nu sprak ik mn instructrice omdat ik m'n les voor morgen had afgezegd, en die zei dat ik juist wel moest gaan rijden, zachtjes aan en een half uurtje maar, maar toch. Voor de goede orde; het is niet warm en ze is niet kreupel. Ze is er wel een beetje gevoelig op als je het aanraakt.
Het zou te maken hebben met de afvalstoffen kwijtraken, maar die raakt ze toch ook wel kwijt met een half uur stappen of niet?

Ben ik 'ns voorzichtig met m'n paard, doe ik het weer niet goed...... Frusty

pmarena

Berichten: 48099
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:47

Ik zou niet gaan rijden met een dik been , wel veel stappen om de beweging erin te houden en daardoor de doorbloeding in het been , afvalstoffen/vocht afvoeren enzo.

Dan het liefst meerdere keren per dag even gaan stappen of gewoon op de wei zetten zodat ze zelf lekker in beweging blijft ?

Rijden zou ik zelf weer een beetje TE vinden , ik doe dan liever even zolang het dik is heel rustig aan.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:51

ik ben het met pmarena eens, net als bijna altijd eigenlijk Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:54

als je slechts 1 keer per dag kan zou je er evt op kunnen stappen, als je vaker naar stal kunt kan je id beter 2 keer wat korter stappen als een keer lang.

pmarena

Berichten: 48099
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:58

Boogiegirl schreef:
ik ben het met pmarena eens, net als bijna altijd eigenlijk Knipoog


Hihi , Bloos .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:59

Het hangt er ook een beetje van af hoe het precies dik is. Als je echt een stalbeen hebt kun je er best (rustig) mee rijden. Klinkt in dit geval anders. Blijf alert op peesbeschadigingen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Dik been; gewoon rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 07:58

MirageGidran schreef:
Ik heb gisteren en vandaag 2 x daags een kwartier gestapt en wat aan de hand laten grazen, en daarna afgespoten.


dit is dus hoe ik het nu doe, voor m'n gevoel goed en voor m'n gevoel zou het niet goed zijn als ik erop zou klimmen, maar m'n instructrice vond het nogal vreemd dat ik m'n les afzei.........
Verward

ff afwachten hoe het vandeweek is.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:13

Het is toch raar dat je instructice wil dat jij gaat rijden op een paard met een dik been... geen stalbeen maar echt gewond dus eigenlijk, want hij heeft getrapt, en is gevoelig als je het aanraakt, dus niet erop gaan, denk ook aan peesbeschadigen etc. Lekker veel stappen, afspuiten, laten grazen!

succes ermee! als het na een paar dagen niet dunner word, wel de dierenarts erbij halen!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 21:24

Ik zou dus ook niet gaan rijden met een gezwollen been. Stappen is inderdaad goed. Afspuiten ook! Carola gaf me deze raad eens met het stappen en afspuiten met koud water en het hielp heel goed!
Bedankt Carola als je dit leest! Haha!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 21:28

Ik zou ook maar niet gaan rijden als ik jouw was, wel veel stappen en been met koud water afspuiten.....

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 08:49

het is nu al vrijdag en nog steeds dik, dus straks komt de VA langs....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:08

Rustig aan rijden met veel stappen kan misschien wel maar dat kun je ook wel zonder instructrice lijkt me. Ik vind het een beetje raar om dan toch te gaan lessen, jammer van je geld lijkt me dat.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 12:12

heb ik dus ook niet gedaan hoor jippie.
no way.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 14:06

Ik denk dat je goed hebt gehandeld, een been is niet voor niets dik, zeker als 'ie ergens tegen aan heeft lopen slaan. Op zich een beetje stappen terwijl je erop zit kan in dit geval niet meer kwaad dan stappen aan de hand, maar ik zou idd geen les gaan rijden tot het been weer tot rust is.