*rara bultjes bij oude hond. (+foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

*rara bultjes bij oude hond. (+foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 13:51

Mijn hond heeft de laatste tijd heel erg veel last van jeuk overal, als je haar aanraakt dan begint ze meteen te jeuken.
Ze heeft het nou al een paar weken, maar nog zonder bultjes!!

vannochtend was er nog niks aan de hand, maar om ongeveer 11 uur toen ik weer beneden kwam zat ze helemaal onder de bultjes.

hier zijn wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en ze heeft ook zo'n grote pukkel bij der neus, die kwabbeld ze ook steeds weer open..
ze is al best wel oud, dus mischien kan het een kwaaltje zijn Verward

ik wilde het eerst even hier vragen, mischien is het morgen weer weg, en dan zijn we daarvoor helemaal naar de dierenarts geweest.

dus wat kan ik hier nou aan doen?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 14:44

dat lijkt mijn paard wel zeg.
mijn fries heeft dit dus ook al 3 zomers achter elkaar gehad, binnen een paar minuten zit ze soms ook helemaal onder de bulten.
of is haar hoofd opgezwollen.
bij haar is het een acute allergische reactie, waarschijnlijk op insekten.
zolang haar luchwegen niet belemert zijn haal ik er geen DA meer bij.
hij kan ze echter wel wat geven waardoor het snel wegtrekt maar meestal is het met een dag of 3 4 wel weg. (ervaring met mijn paard dan he.)
heb je met haar buitengelopen ofzo?

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 19:17

ben je van voer veranderd?? heeft ze misschien vlooien??

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 21:35

ja ik moet haar toch uitlaten horse pleasure!! Tong uitsteken maar het is nou gelukkig stukke minder!!

en odis, ze heeft geen vlooien, we hebben der helemaal omgespit maar geen 1 gevonden!!
en gewoon het zelfde voer.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 00:31

Als het een oudere hond is kan het best zijn dat ze last heeft van de nieren. Dit uit zich vaak in huidproblemen. De dierenarts kan dit controleren door een beetje urine van je hond te onderzoeken. Dus vang een plas op en neem die mee (wij hebben heel wat afgerend achter onze hond aan met een pollepel!!!!! zie je het voor je?) Vaak is te hoogwaardig voer de oorzaak van het probleem. Geef je je hond al seniorenvoer? Hoe oud is ze precies?

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 06:14

als ze vandaag nog die bulten hebt Lyrik zou ik effe de dierenarts bellen voor advies.

gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 09:12

Ik zou in ieder geval de dierenarts even naar die knobbel naast de neus laten kijken, je kunt beter alles uitsluiten. Vandaag de dag hebben ook de dieren heel vaak gezwellen, goed of kwaadaardig, maar voor de zekerheid toch effe checken laten :)

Koe

Berichten: 426
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 10:20

ik had ook een oude hond en die had ook van die rare bulten maar weet niet of het dezelfde zijn hoor!!!
maar dat bleek een soort van kanker te zijn
een ding weet ik wel hij had niet zo veel bulten dus weet niet of het dat is

kimmetje
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 14:55

hoi
ik heb ook een hond gehad met bulten maar de foto`s doen het niet dus kan ik niet kijken of het hetzelfde is maar ik denk dat je het beste door de dierenarts na kan laten kijken voor de zekerheid
suc6

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:57

Het klinkt mij zo (zonder foto's) als een allergie in de oren. Maar als je hond er zo veel last van heeft zou ik er even mee naar een spreekuur van een DA gaan.