wie heeft er ervaring met psychische paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

wie heeft er ervaring met psychische paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 14:59

Hoi ik heb al een tijdje een probleem met mijn paard..ik zal het verhaal even uitleggen.
Ik heb mijn paard meer dan anderhalf jaar geleden gekocht en was toen zeven jaar, kwam direct bij de fokker vandaan.
Hij kon nog helemaal niks, ze hadden{zoals ze dat dan zeggen}teveel paarden en daar hoorde landor ook bij, ze hebben dus op het land gestaan.Hij was voor de rest qua gezondheid goedgekeurd,dus dat was geen probleem.
Ik ben met hem aan de slag gegaan, heel rustig aan,want zelfs aan de hand lopen, poetsen, hoefjes geven enz moest ik hem leren, het leek precies op een veulen alleen dan wat volgroeider om het zo maar te zeggen.
Hij was wel zadelmak, maar het rijden ging klote..ook was hij super zenuwachtig en ontzettend moeilijk met alles.
Hij werd op een gegeven moment heel mager en toen heb ik hem op rust gezet, het werd hem teveel, ook ben ik bij klinieken geweest maar die zeiden dat er niks aan de hand was ..Maar goed op een gegeven moment heb ik het weer opgepakt en het was helemaal niks, hij kon niet eens meer een volte maken of inbuigen, ik ben dus op een gegeven moment naar eric laarakker geweest en wat blijkt nou, hij heeft in het verleden een gebroken rib gehad waar hij nu nog best wel last van had, we zijn het gaan behandelen en hij is nu pijnvrij gelukkig, maar in zijn hoofd gaat het helemaal niet goed, hij heeft gewoon besloten om nooit meer iemand op zijn rug te nemen, omdat ze waarschijnlijk hem hebben doorgereden toen hij die rib gebroken had!!!!!!Ik ben nu een speciaal progamma met hem aan het volgen en doe op een heel rustig tempo, want als er maar iets fout gaat is hij over zijn zeik.
Ook vertrouwd hij ontzettend op mij{gelukkig}maar de rest van de wereld vertrouwd hij voor geen meter, het enigste waar hij zich goed voelt is in zijn kudde..Hij heeft ook een week op emmeloord gestaan en die zeiden ook dat hij zich niet normaal gedraag en dat hij niet geschikt is voor rijpaard.maar zo snel wil ik niet opgeven.Ik moet weer als veulen gaan behandelen en proberen die knop om te draaien, zodat hij het begrijpt dat het niet pijn doet.
Misschien hebben jullie tips voor mij of het zelfde mee gemaakt graag zou ik die willen horen, want alle hulp is welkom,want het is een schitterend Ik en ontzettend lief paard en wil zo graag dat hij beter wordt!!
Ik ben benieuwd..Groetjes bianca *D



bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 16:15

Hoi ik gebruik weleens bach remedies, soms helpt het, maar als hij die muur al om zich heen heeft gebouwd helpt het ook niet, dat is net zoals met voeren, als hij rustig is eet hij anders ziet hij het niet meer staan..
Ik ben 2 weken geleden op vakantie geweest en mijn vriendin deed hem, maar hij was echt drama, tijdens poetsen bokte en steigerde hij, aan zijn hoeven mocht je niet komen.ze kregen 5 a 10 min zijn aandacht en dan was hij weer weg.de eerste 2 dagen was hij ook nog wel wat onrustig bij mij toen ik terug kwam,mocht ik ook niet aan zijn hoeven komen, maar daarna heeft hij zich eigenlijk heel netjes gedragen, dus dan mag ik al niet klagen,ik mag hem zelfs wassen{ivm schimmel}
Hij heeft ook nooit moeilijk gedaan bij de hoefsmid, maar afgelopen dinsdag was hij drama, steigeren, hangen, bovenop je springen, dus ik weet niet waar dat nou weer vandaan komt, heel raar.
Gister ging ik hem halen van het land en ik zag al dat hij niet lekker in zijn vel zat{zie ik aan zijn ogen}ik heb hem uit het land gehaald en daarna heeft hij geen stap meer verzet, ik heb het heel rustig geprobeerd en een kwartier gestaan maar hij stond op rust en bijna te slapen, dus heb ik hem terug gezet hij was wel heel aanhankelijk en lief, maar op een een of andere manier kon hij het niet opbrengen en ik maak me er nu ook niet meer druk om, want ik kan boos worden, respect tonen, lief doen, maakt niet wat dan lukt het je toch niet.Paard met gebruiksaanwijzing..{leuk als je die niet mee gekregen hebt}
Maar goed hij is absoluut niet gevaarlijk en bedoelt het ook echt niet zo.
Ik heb wel besloten dat als deze trainig ook niet aanslaat qua werken met hem en hij heeft steeds een terug val besluit ik om hem lekker op het land te zetten, want dan vind ik het niet eerlijk tegenover hem om steeds maar te proberen, terwijl je geen stap vooruit komt...
Maar toch elke keer als ik er helemaal klaar mee ben, is hij ontzettend lief en super braaf, alsof hij het voelt!!!!!!!!dus eigenlijk zou ik hem ook nooit weg kunnen doen... ;)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelo_J, Pova, SentiBot, SunnyHorse, vordur en 78 bezoekers