*struikelen met achterbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

*struikelen met achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 13:31

Mijn paard struikelt heel vaak met zijn achterbenen. dit is vooral rechtsom en dan met zijn linkerachterbeen. Hij is 18 en heeft last van stalbenen. Wat kan dit zijn? hij is niet kreupel en hij loopt verder aan tempo enz. ook normaal. Het wordt erger vlak voordat hij naar de hoefsmid gaat. sommige periodes is het minder maar hij heeft het eigenlijk altijd.
gr marjolein

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 14:25

ik denk dat hier tijdig bekappen op z'n plaats is, hij heeft kennelijk moeite met het goed wegzetten van z'n voet, zeker als je zegt dat het erger wordt tegen de tijd dat hij weer bekapt moet. Heb je het wel eens aan je smid voorgelegd? Die kan daar vast wel wat mee.
Verder kan je er (denk ik) niet zo veel mee, het is een oud paard, dus logisch dat hij wat versleten raakt. Dit is niet een acuut en medisch probleem dus ik denk dat je het goed met de smid kan overleggen en dat die er al veel aan kan helpen.
Succes

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 14:49

Ik ken het probleem. Mijn paard is ook 18 en struikelt ook regelmatig. Dit gebeurt altijd met hetzelfde been.
Zondag struikelde hij weer en kon zich niet meer opvangen, dus lagen we met z'n tweeen gestrekt in de wei (normaal rijd ik in een bak, maar door droogte en buren nu even niet).
Mijn paard heeft gelukkig niks en ik heb mega veel geluk gehad. Ik denk dat het er ook mee te maken heeft gehad dat de wei nu een beetje glad is. iig gladder dan de bak.
Ik ben flink geschrokken, dus wat ik wil zeggen, is: pas op.....