Artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-02 18:18

Sunny, de pony die bij ons op stal staat, heeft waarschijnlijk aan alle 4 de benen artrose. Maar is dit nog te behandelen enzo? Of valt daar eigenlijk niets meer aan de toen? Waarschijnlijk is het nog in een vroeg stadium... Voor meer informatie over Sunny moet je maar even in mijn profiel kijken.

Groetjes Miranda

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 18:28

Je kunt de atrose niet genezen maar de symptomen wel bestrijden. De pony is 20 en dan is het logisch dat er wat slijtage op de gewrichten is. Je hebt ook veel middelen op natuurlijke en homeopatische basis die het probleem kunnen verlichten.

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-02 18:52

hoe en waarmee zou je zoiets kunnen bestrijden dan? en gaat het dan ook nog weer weg ofzo?

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:49

Mijn pony heeft ook artrose (23 jaar). Ik kreeg het advies om primival te gaan gebruiken maar kan niet zeggen dat ik verbetering zie.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 09:25

he klink misschien niet aardig, maar het diertje is al twintig mag hij last hebben? de meste paarden hebben last van artrose en zeker als ze al twintig zijn. aan somige artrose is wel wat te doen, maar helemaal genezen kan het niet. vraag het eens aan je veearts.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 11:11

Duivelsklauw over het voer wil vaak goed helpen. Op die manier kan zo'n paardje meer genieten van zijn laatse jaren. Eventueel zou je ook eens met de smid kunnen overleggen, aangepast beslag doet bij sommige paarden wonderen.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 11:31

ja duivelsklauwappel azijn
zeerwier
en dergelijken zorgen voor een goed bewegend bewegingsapparaat.
kijk een op ww.paardendrogist.nl
toch zou ik de veearst bellen. hij heeft mijn paard goed geholpen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 13:27

Trammelant is 25, en heeft ook artrose. Normaal op zijn leeftijd, maar daarme nog niet onbehandelbaar! Hij krijgt nu sinds zo'n 3 maanden primeval en dat heeft dus enorm geholpen. De eerste tijd niet, maar na twee maanden sloeg het echt aan. Kost wel wat, voor hem zo'n fl 150 per maand (nu, straks bij de onderhoursdosis 'maar' de helft). Duivelklauw schijnt idd ook te helpen, en de paardendrogist heeft ook een vloeibaar middel.