foenegriek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

foenegriek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 12:10

Wie voert dit poeder nog meer?

mij werd het aangeraden omdat Tos zo´n hoestje had...
Ik heb het toen een tijdje gevoerd, en na 2 weken was het al bijna over... na 3 weken eigenlijk helemaal...
Ik heb het toen nog een maand doorgevoerd, maar nu staat hij constant op de wei, en voer ik amper bij.

Nu begint die hoest weer.
dus nu ga ik weer foenegriek voeren...
Maar is het niet slimmer ff de da te bellen of iets anders, of kan het geen kwaad?

Verward
met foenegriek is hij er zo af!

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:41

Wij beginnen gewoon altijd met foenegriek te voeren als het niet echt een erg hoestje is en het werkt ook altijd super! Maar als het te lang blijft ook al voeren we foenegriek dan bellen we meestal wel even een DA.
Suc6!

Groetjes Corine

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:04

je kan beter de DA voor niets laten komen dan dat hij komt als je paard iets ergs heeft.
Ik gebruik op advies van de DA ook foenegriek voor mijn dampige paard.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 14:24

Ik gebruik het ook sinds kort en het hielp meteen na de eerste dag al!

Het is gewoon een kruid ,kan je gewoon door blijven voeren...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 15:27

Sommige mensen die ik ken voeren het altijd, gewoon elke dag, jaren lang. Paarden zijn zelden ziek of verkouden. Het kan geen kwaad als je het altijd voert

Kirsti
Berichten: 63
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 03:50

Ik geef mijn paard ook iedere dag een klein schepje Foene Griek. Er zitten veel vitaminen in en verhoogt de weerstand tegen ziektes.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 19:42

ik geef foenegriek in combinatie met knoflook en rozebottel (paardendrogist) ben er erg tevreden mee en het helpt tegen meer dingen dan hoesten

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:44

ik geef mijn fjord sinds een maand foene griek en ik merk duidelijk verschil!
Zodra ik stop begint hij weer met hoesten

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 11:50

Dat had mij verzorgpony dus ook...we voerden het...stopte ermee en ze begon weer...gelukkig is het nu over zonder dat we foene griek door voerde

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 19:45

Wij voeren onze knollen ook Foenegiek. Niet tegen hoesten maar gewoon tegen alles!
Het werkt overal voor in combinatie met knoflook poeder en weet ik het allemaal nog meer. Boos! (Ze hebben het niet zo goed gehad van de winter) Boos!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 22:22

Ik gebruikte het ook altijd voor Karin voor het hoesten, en was er erg tevreden over.
Als het hoesten blijft, kun je misschien toch beter de DA laten komen denk ik.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 23:25

Even over die foenegriek (oid)
Ken een paard dat het altijd kreeg ivm af en toe hoesten, dus om het te voorkomen. Diertje begon een beetje te hoesten en benauwd er bij. Nu na een lange tijd (toch eigenlijk al een maandje of 3) een DA erbij gehaald. Advies: breng maar naar de praktijk, kan ik hem in de gaten houden en minimaal 1 keer per dag 4 spuiten geven (vraag me niet wat, want dat weten ze zelf ook niet) met de vraag of het wel goed komt. DA dacht dat het zover gekomen was omdat het dier niet hoeste terwijl er wel irritatie was. Ik had het al niet zo op al die poedertjes (al helemaal niet tegen het hoesten of het voorkomen er van) maar nu ben ik helemaal genezen! Nu het arme beestje nog!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 15:36

probeer foeneknof eens versterkt elkaars werking. foenegriek voeren kan geen kwaad als je paard, maar nietdrachtig is. Mij merrie kreeg het de laatste maand van de dracht voor de melkproduktie en het er goed afkomen van de nageboorte. Mocht helaas niet baten.
jonge paarden krijgen het ook vaak en het versterkt de weerstand.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 20:51

Mijn jaarling had op in het begin ook zo'n hoestje, maar echt heel soms. Net als alsof ze slijm vasthebt zitten. Ze staat nu dag en nacht in het land en heeft heel erg soms nog zo'n hoest van er zit iets dwars. En nu geef ik haar foenegriek, sinds een dag en hoop dat ze er iets aan heeft. De dierenarts heeft wel naar haar gekeken in het begin, en hij zei dat er waarschijnlijk een soort virusje op stal was.