*Middelen tegen zonne-allergie gevraagd.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

*Middelen tegen zonne-allergie gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 19:30

Mijn bijrijdpaard heeft last van zonne-allergie. Hij heeft het dit jaar voor het eerst, nooit gehad.
Hij loopt na 10 minuten zon steeds met z'n hoofd te schudden. Dit doet hij met rijden, maar ook als hij bijvoorbeeld in de wei staat. Hij heeft dan jeuk in z'n neus.

Volgens de veearts is het een soort van allergie voor de UV-stralen van de zon Verward
Ik snapte er eerlijk gezegd weinig van, maar hij vertelde dat hij niet meer dan 10 minuten in de zon mag. Dat is een ramp voor hem, want hij heeft ook hoefkatrol en moet regelmatig beweging hebben. D.w.z. in de wei, rijden, enz. Nou, in de wei gaat dus niet en de binnenbak is niet altijd vrij.

Mijn vraag is dus, is dit wel zonne-allergie en wat kan ik er aan doen??

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 14:23

Als het alleen op de witte gedeeltes is dan kun je proberen hem in te smeren met sun block. Je hebt tegenwoordig merken die je maar 1x per dag hoeft aan te brengen, ongeveer een half uur voordat je naar buiten gaat. Succes.

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 18:37

Hij verbrand niet, dus sunblock zal niet helpen.
Hij krijgt jeuk in zijn neus en gaat dan lopen schudden en schuren om het kwijt te raken.
Mischien iets homeopathisch??

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 09:49

Je zou inderdaad een homeopaat kunnen vragen of hij iets weet. Kan het niet een ssort hooikoorts zijn? Met zonnig weer heb je vaak meer pollen, dat zou kunnen verklaren waarom zijn neus zo kriebelt.

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-02 20:25

Hooikoorts zou misschien ook wel kunnen.
Vandaag had hij het ook, terwijl het bewolkt was.
Heel vervelend, vooral voor hem.

Volgens de veearts was het in ieder geval een allergie en zij dacht dus een zonneallergie. Zeker weten doet ze het ook niet.

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 23:22

Ik heb zelf ook een tijdje last van zonne allergie gehad en heb daarvoor homeopatische pilletjes geslikt. Ik weet niet of het bij paarden helpt maar baat het niet schaadt het niet. Ze heten Urtisol en je kunt ze krijgen bij elke drogist. Maar weet je dierenarts niets dan ??