knoflookolie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

knoflookolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 19:13

hallo,
wie heeft er ervaring met etherische knoflookolie? ik las in de hoefslag dat je hier dan maar 1 druppel per dag van hoeft te geven en dat dit goed helpt tegen de vliegen.
Merk je verschil met het voeren van knoflookpoeder?
Waar kan je het kopen?
bedankt,
groeten,
anke

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 11:33

Knoflookolie is heel sterk omdat het van de "kern" wordt gemaakt, zegmaar dat alle werkzame stoffen er in hoge concentratie inzitten. Je hoeft maar 1 druppel per dag op te lossen in honingwater en dat kun je over het voer gooien. Houd er rekening mee dat het héél sterk ruikt als je het flesje openmaakt, lucht is zo weer weg buiten maar niet in huis doen. Knoflookolie is veel sterker dan knoflookpoeder, ik heb geen ervaring met poeder maar de olie bevalt mij goed. Je kunt het kopen bij de paardendrogist, die hebben het merk Silverlinde dat is van hele hoge kwaliteit. Kijk ook eens op http://www.silverlinde.com[/url]

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 19:21

Ik gaf i.v.m. zomereczeem 2 druppels per dag door het voer, hij stonk een uur in de wind volgens mijn vriend (ik rook dat al niet meer, behalve als ik het flesje open maakte Misselijk ) maar hij hield last van vliegen en muggen hoor!
Misschien verschilt het per pony. Het flesje gaat in elk geval lang mee...

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 12:07

De bedoeling van de olie is niet dat je paard naar knoflook gaat ruiken maar dat de knoflook het bloed zuivert. Insecten trekken eerder naar dieren en mensen met minder zuiver bloed.