Ik moet het even van me af schrijven maar giaster gebeurde er iets vreselijks!
mijn pony staat nu 24/7 op t land en ondertussen is hetr heel kort geworden dus hap slik weg. gister was het open dag dus best druk en ik had lekker lang gras geplukt voor me pony dus sta buiten me pony lekker gras te geven hoor uik opeens dat hij naar lucht hap en een piepend geluid dus ik zeg hij stikt vervolgens weer huuuuu met een piep geluid en ze neus gaten zogen vacuum ik zeg me paard stikt me paard stik!!!! ik riep heel hard peeeeet me paard stikt (stal eigenaar) ik heb me paard uit handen gegeven en ben in paniek weggelopen gelijk kwamen er 5 meiden aan stormen die namen hem over en ondernamen gelijk actie! want god zei dank hadden ze het vorig jaar ook gehad met een andere pony dus voelen waar het zat en ja hoor een hele prop voor ze luchtpijn dus hup tuin slang in ze mond gestopt aangezet (ik begon helemaal te shaken en was helemaal over me touren heen ik dacht hij gaat dood!) na 3 pogingen slaagde het en me paardje is als de dood voor water maar hij liet alles toe omdat hij zo in paniek was! na fijn luchtweg vrij dus ff stappen ik ben even tot mezelf gekomen en hem weer lekker op t land gezet savonds nog even gekeken bij hem.
maar vanmorgen toch even de DA gebeld verhaal uitgelegd en zei , zei ook van het is goed dat je weggelopen ben want het is een akelig gezicht als je het nog nooit gezien heb, de tuin slang was niet de optie die wij zouden advieseren maar wees BLIJ anders was hij gewoon gestikt! toen schoot ik weer vol omdat je met je neus in de feiten word geduwd. maar zegt ze ik kom morgen vroeg langs om te kijken of er niks aan water in zn longen zit!
dus even afwachten maar gelukkig doet hij het nog en hebben de meiden van stal in mijn ogen goed gehandeld in deze paniek situatie!
ik hou jullie op de hoogte als de DA geweest is
en graag geen negatieve andwoorden ben al blij dat het gelukt is!
xKatjj
Geplaatst: 14-06-10 16:09
Poe dat is zeker wel schrikken zeg, gelukkig is het goedgekomen!
amber2588
Geplaatst: 14-06-10 16:13
Zo meid, jij hebt geluk gehad! Tuinslang is misschien niet de meest medisch verantwoorde optie, maar op dat moment kun je niet ff gaan vergaderen wat we hier eens aan zullen gaan doen...
Je moet het doen met wat je hebt, en het is gelukt, je pony leeft nog, dat is veruit het belangrijskte! Ik hoop dat hij er niks aan overhoudt en dat de dierenarts 'm morgen 'gezond' verklaart.
ja indd ik ook want zei zei ook ik wil je eigenlijk verplichten ons te laten komen want als er water in z'n longen zit verlies je hem nog! maar ik heb altijd zoiets van laat he DA liever te veel dan te weinig komen maar even afwachten maar!
kurida1
Geplaatst: 14-06-10 16:21
je heb echt geluk gehad hopen dat je pony morgen gezond word verklaard.. mag ik weten waaraan hij bijna is gestikt??
Omdat ik hem lang gras gaf en hij eet nu al een tijdje kort gras en hij was vergetn dat hij moet kouwen (wist ik veel) dus hij slikte het door terwijl dat niet kon
collegaatje van mij heeft afgelopen vrijdag hetzelfde meegemaakt met haar paard, die stikte bijna in een stuk wortel...
vreselijk!!
Taj_Mahal
Geplaatst: 14-06-10 18:50
he gatsie wat schrikken zeg! had er nog nooit van gehoord dat een paard zich ook kan verslikken maar gelukkig is het goed gegaan!
Manuela17
Geplaatst: 14-06-10 20:36
echt erg
sterkte meis
gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt
Aukelizzy
Geplaatst: 14-06-10 21:21
Houdt zijn temperatuur even in de gaten. Een van de risico's na een slokdarm verstopping is het krijgen van een longontsteking.. Het is inderdaad een heel naar gezicht als je paard een slokdarm verstopping heeft.. Ik heb het een paar keer meegemaakt en het is niet prettig.
jeetje..gelukkig maat dat het goed is gekomen en hij nog leeft! maar wat moet je doen dan met die tuinslang?ja in zijn keel..en dan?met water spoelen ofzo of moet je de verstopping weg duwen?ik heb geen idee namelijk..wie kan mij dit uitleggen?
Jeetje....Pff. Wat een verhaal zeg. Gelukkig dat die meiden meteen actie ondernamen. Top. Ik zou niet weten hoe ik dioe meiden moet bedanken.... Gelukkig is alles helemaal goed gekomen
ik heb zaterdag avond precies het zelfde meegemaakt ook met het gras geven..
alleen ik heb de dierenarts gebeld en heb nu wel een rekening ontvangen van 110,- euro maar hij zij sommmigen doen het et de tuinslang maar dan kan het nog goed misgaan want je kunt ook met de tuinslang in zijn longen komen..
Weet je geld maaktmij niet uit anders laat ik kariq niet nakijken maar opdat moment hebben de meiden dat gedaa e. Ben blij toe anders was hij misschien dood!!