Slijm overgeven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Slijm overgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 16:50

Vanmorgen had ik Pinky even op stal gezet zodat hij zijn eten kon opeten en ik ondertussen even boodschappen kon doen. Pinky stond niet in zijn eigen stal omdat de konijnen daar zaten (dit is overigens niet de eerste keer dat hij in die andere stal stond). Toen ik terug kwam had hij zijn eten op maar lagen er slijmerige plekken in de stal (goed te zien want er ligt geen bodembedekking in die stal). Best een paar flinke plekken. Geen bloed of wat dan ook. Pinky oogde ook geheel normaal, helemaal niet ziek. Maar natuurlijk maak ik me toch een beetje zorgen wat het is.
Ik denk zelf dat hij zich gewoon op heeft lopen fokken omdat hij alleen in de stal was, en de rest buiten. Hij had ook geen hooi om te knabbelen ofzo.
Zijn mest was gewoon goed, niets aan te zien.
Iemand een idee wat dit kan zijn of hoe het komt??
Daarna heb ik hem weer op de wei gezet. Hij liep gewoon vrolijk en stond binnen no-time te grazen..
Iemand een idee??
Groetjes Kim

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:52

Het kan ook zijn dat er wat eten vast zat in zijn slokdarm dat heeft de mijne ook een keer gehad.Die liet toen ook slijmvallen en liep bellen te blazen.Anders zou ik het echt niet weten.Groetjes van Ilona

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

slijm overgeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 17:16

ik denk inderdaad dat hij een verstopping in z'n slokdarm heeft gehad, dat is namelijk de enige reden die ik kan bedenken waarom er zoveel slijm in de stal lag.
Kennelijk was de prop al weg toen je het merkte, en anders is het in de wei weg gegaan. Vaak gaat door wat beweging de prop weer verder.