*Losse hoefwand!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

summer

Berichten: 464
Geregistreerd: 03-11-01

losse wand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 09:16

Ik loop al een tijdje met het zelfde probleem, maar dat het naar het bot kan slaan heb ik ook nog nooit van gehoord. Mijn pony heeft nu een jaar geleden bijna tot aan de kroonrand een losse wand gehad en alles is weggesneden. Zij had ook pijn maar stond op pijn stillers. Sorry maar om nu meteen naar de slacht te gaan vind ik persoonlijk een beetje te ver gaan. Ik vind pesoonlijk dat een paard eerst wel een kans verdient, het kan altijd nog. Het is wel een dure kwestie en ik kan niet in de portemonnee kijken van de eigenaar. Jammer dat de pony niet een kans krijgt. Mijn pony is er nu boven op gekomen.
Ik heb trouwens wel meer ervaring met langdurige problemen. Mijn andere paard heeft twee en een half jaar geleden een gebroken hoefbeen opgelopen in het gewricht en ook haar heb ik niet laten inslapen. Nu 2,5 jaar verder loopt ze weer als een trein. Zo zie je maar dat een paard eerst een kans moet hebben. Nu heeft ze weer een perfect leven.
groetjes Summer


summer

Berichten: 464
Geregistreerd: 03-11-01

losse wand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 10:45

Sorry horseofthemoon, was niet mijn bedoeling om je ergens de schuld van te geven. Ik probeerde alleen maar uit te leggen dat je niet meteen moet opgeven. Misschien hebben andere lezers er nog profijt van.
Kijk als het niet in de situatie ligt dat je het kan doen voor je paardje is dat heel erg.
Met mijn paarden heb ik al veel meegemaakt. En weet ook dat na heel veel geduld het bij mijn paarden in ieder geval wel is goed gekomen. (losse wand en gebroken hoefbeen)
Ik heb nog nagevraagd over dat in het bot. Maar het enige wat mijn hoefsmid kon voorstellen was dat het hoefbeen is gekanteld nadat de losse wand te erg is geworden. Maar dit gebeurt in het algemeen bij hoefbevangenheid.

Als je ooit nog komt te weten hoe het precies zit met dat het naar het bot kan gaan wil ik dit graag weten.

Je moet het je niet aantrekken hoor ik wil jou niet beoordelen, maar ik weet dat er wel mensen zijn die minder om hun dier geven dan dat ze zeggen en wel aan hun portemonnee denken. En dan zeg ik neem geen dier als je het niet kan betalen.
Heel veel sterkte hoor. Ik weet wat het is om een maatje te verliezen.
Summer

summer

Berichten: 464
Geregistreerd: 03-11-01

losse wand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 19:42

Sterkte


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, callass, Noesie, Oehlala en 20 bezoekers