eggbar, silliconen en rubber zool....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

eggbar, silliconen en rubber zool....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 20:47

Mijn paard staat nu op speciaal beslag omdat hij atrose heeft, het is nog even afwachten hoe hij hierop loopt. Maar heeft iemand hier ervaring mee??? En hoeveel kost dat bij jullie???
Mijn hoefsmid rekent 160 euro en het moet elke 6 weken, ik vind dit vrij prijsig, of is dit normaal???
Bedankt, Monique.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 11:32

Ik betaalde toendertijd nog in guldens zo een 225.-.
Weet niet wat het nu kost want het heeft er tijdelijk ondergezeten. Ik wilde het niet blijvend. Was ter ondersteuning bij een schieffel.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 12:50

Die silliconen zijn loeiduur: ik heb het een keer gehad en dat was 90 gulden per hoef aan siliconen. Eggbar was geloof ik 25 gulden duurder dan gewoon ijzer en zooltjes waren 50 piek.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:27

Wauw.... mijn smid rekent iets van 75 euro voor rondom bekappen, rondom ijzers en voor zooltjes + siliconen. Het zijn geen speciale ijzers trouwens...

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 17:17

Ja ik was van de week ook 75 euro kwijt voor rondom met zolen en silliconen.
Eigenlijk zouden de silliconen eronderuit blijven(was de afspraak) is niet gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 18:10

Ik moet voor gewone ijzers
en alleen voor leren zooltjes met speciale silicone kit, dus niet die badkamer kit, 100 euro betalen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 13:38

Oh, jongens, van deze berichten wordt ik echt niet blij Huilen 20 mei moet ik met Nappie naar Utrecht, ook vanwege de artrose, om speciaal beslag te krijgen! Ze hebben het gehad over eggbars en zooltjes maar dat is dus kennelijk onwijs duur! Tuurlijk zou ik het om het geld niet laten, maar ik moet zeggen dat ik er niet naar uitkijk om zoveel geld te moeten uitgeven!!! Kunnen die ijzers ook zonder silliconen of moeten er echt silliconen tussen Verward

Wij hebben namelijk geen goede ervaringen met silliconen en nu Nappie weer rotstraal heeft ben ik bang dat silliconen alleen maar tegen gaan werken, Weet iemand hier iets meer van Verward

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 16:50

Mijn verzorgpaard heeft zijn pezen overbelast gehad etc en die stond altijd op egg-bars. Laatst heeft de hoefsmid hem op siliconenwiggen gezet. Het zou nog beter veren etc. Helaas heeft hij hierdoor weer rotstraal gekregen (hij is nogal gevoelig) Nu staat ie op siliconen egg-bars (geloof ik) Siliconen waren wel veel duurder maar je kan er 3 beurten mee doen zeg maar. Dus eenmalig veel geld en daarna even niet zoveel extra.

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 13:12

Hoi, Mijn paard staat alleen voor op eggebars, leren zooltjes en silliconen achter staat ze op gewone ijzers ik betaal hier 110 Euro voor en ook zij moet om de 6 weken gedaan worden!
Het is een hoop geld vind ik maar ja ze heeft het nou eenmaal nodig! Moet jouw paard rondom met silliconen???

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 13:39

Universe schreef:
Het is een hoop geld vind ik maar ja ze heeft het nou eenmaal nodig! Moet jouw paard rondom met silliconen???


Mijn paard moet idd rondom op silliconen, maar ik ben nog aan het uitzoeken of er geen andere oplossingen zijn! Hij heeft nu namelijk rotstraal en dan lijkt het me niet verstandig om hem op deze m,anier te laten bekappen! Hij heeft er gewoon aanleg voor.
Afgelopen winter had ik sneeuwijzers en die waren opgevuld met silliconen. Dit was dus geen succes Huilen Rotstraal, stinken, zachte hoeven ( en dan werkt het nog eens extra tegen als de stallen niet goed worden uitgemest en er maar 1 x per week echt gemest wordt, de rest van de week laten ze mest en urine gewoon liggen en doen ze er een nieuw laagje stro overheen Boos! ). Er schijnen speciale artroseijzers te zijn Verward

En weet je..... mij maakt het geld me eigenlijk niet zoveel uit (da's gewoon jammer dat het vrij veel kost) het gaat er bij mij gewoon om dat Nappie zo min mogelijk pijn heeft en het beste van het beste krijgt!

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:25

In Utrecht hebben ze Jamaica ook voor het eerst beslagen daar hebben ze geen silliconen gebruik maar een soort uit elkaar getrokken touw tenminste zozag het er uit ze noemden dat WERK! Mijn eigen hoefsmid had dat niet en kon er ook niet aan komen dus na te hebben gebeld met Utrecht zijn er silliconen onder gegaan! Mijn hoefsmid spuit haar stralen in voordat de silliconen er tussen gaan en dat helpt goed tegen rotstraal!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 20:25

Navy staat met haar hoefkatrol fase 4 op eggbars. In het jaar dat ze deze heeft, heeft ze geen stapje verkeerd meer gezet! Voor mij DE oplossing!

Ik betaal er 135 GULDEN voor, en dat is alleen bekappen en eggbars voor, dus achter staat ze (nog) op niks.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 14:19

Die 160 euro, is alleen voor yzers!!!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 16:39

160 EURO???? alleen voor een ijzertje????

Dat is iets van 350 gulden man!!

Volgens mij wordt het tijd voor een andere smid. Dit is gewoon afzetterij

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 18:53

Gabber heeft ook op siliconen gestaan en dat kostte toen F 250,-

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 20:33

IDD. ALLEEN VOOR YZERS MET SILLICONEN.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

artrose/hoefkatrol: speciale ijzers nl natural balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:09

je kan ook eens informeren naar natural balance hoefbeslag. Mijn paard heeft hoefkatrol en artrose en loopt hier heel goed op. Het ijzer heeft gen lip en ligt wat verder terug, zodat het voorste puntje van zijn hoef onbedekt is, hierdoor rolt de hoef makkelijker af. Je moet hem er wel langzaam aan laten wennen, dwz voorzichtig aan doen met rijden. Eerst 20 min, veel stappen en dit langzaam opbouwen. In het begin kan hij wat onwennig lopen. Ik ken ook paarden met artrose en die doen het er ook goed op. Je hebt geen zooltjes etc. In de Bit van november? stond een heel artikel over natural balance.
Voor rotstraal kan je trouwens stalpoeder: sirocco stalpoeder op zijn stralen doen, Dit is een natuurproduct en helpt heel goed.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 21:29

Voor rotstraal kan ik je dessicatio aanbevelen...
is via de site te bestellen www.rwl-quality.nl

erg duidelijke uitleg trouwens!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 09:03

Ik betaal voor de zooltjes zelf, niet rubber maar iets zwart synthetisch, 17 of 20 euro.