*Wondje blijft open, what to do??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

*Wondje blijft open, what to do??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 12:43

Nimro heeft dus een wondje op zn achterbeen, gelukkig niet echt groot maar het zit er al een hele tijd.
Zeker een week of 3, toen kwam er dus een nieuw paard op stal en moest natuurlijk even de rangorde opnieuw bepaald worden Frusty
Het was al snel bepaald maar toen ging het er dus ff ruig aan toe in de wei. Daar heeft ie t waarschijnlijk van.
Het wondje is wel schoon, ik smeer er ong.1x per dag aloe vera gel op. Dit versneld normaal gesproken het genezingsproces. Nu dus niet.
Wat kan ik doen? Kan dit ergens op wijzen??

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 14:41

Niemand een idee??

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 15:07

Probeer het eens met gele wondzalf en daaroverheen een laagje groene leem.
Als dit niet werkt de veearts bellen, dan is er iets anders aan de hand.

Viv

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:05

Wel wondjes genezen niet als er nog iets van "vreemd voorwerp" in zit. Dan blijft het wondje verzweren tot het eruit is.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:11

Zit het op een "bewegelijk" stuk huid? Zodat hij het steeds weer open trekt met lopen?
Ik zou er eigenlijk weinig aan doen, niks er op smeren, ook die gel niet, lekker uit laten drogen, frisse lucht erbij, eventueel met groene leem de boel schoonmaken.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:28

Margreet schreef:
Zit het op een "bewegelijk" stuk huid? Zodat hij het steeds weer open trekt met lopen?
Ik zou er eigenlijk weinig aan doen, niks er op smeren, ook die gel niet, lekker uit laten drogen, frisse lucht erbij, eventueel met groene leem de boel schoonmaken.


Je was me voor...
Ik denk dat je eens kunt proberen om het eens te wassen met Betadine Shampoo en that's it, goed droog deppen en laten drogen aan de lucht.
Als je het steeds verstikt duurt het alleen maar langer voor het indroogt en er een korst op kan komen.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 22:27

Wat je ook kan proberen, ouderwets, maar zeker niet gek: eiwit op de wondranden.
Gewoon eitje scheiden en het wit erop smeren. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 01:23

Klein tipje: het stadium dat je een wondje helpt met vettige middelen is maar heel kort. Dat hangt ook nogeens van het soort wond af. Als ik jou was, zou ik zeker geen vettige middelen meer smeren, de kans is groot dat je het hiermee open houdt. Droog laten worden lijkt mij het verstandigste. Dat kun je doen door het te laten zoals het is of als het je werkelijk niet lekker zit om er niks op te doen, spuit er dan betadine poederspray op. Daarmee bescherm je het toch tegen viezigheid uit de stal en je stimuleert het droge helingsproces.

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 08:46

Hai Carlijn,

Groene klei, verkrijgbaar bij ruitersportzaak , doet wonderen.
Erop smeren, 12 uur laten zitten, eraf halen, en weer opnieuw erop smeren, etc.
Met een paar dagen is het dan weg.

Succes
Ton

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-02 19:30

Margreet schreef:
Zit het op een "bewegelijk" stuk huid? Zodat hij het steeds weer open trekt met lopen?
.


Ja, het zit idd op een bewegelijk stuk huid.
Kweenie precies hoe het heet, zn hak Verward
Ik ben al geminderd met die gel, ong.2-3x in de week, idd om het op te laten drogen. Ik zal er nu wel helemaal mee stoppen, eens kijken hoe het dan gaat.

Zoals ik al zei is het helemaal schoon, er zit dus ook geen 'vreemd voorwerp' in zoals Zannekin vroeg.

En als ie het nou 'open blijft trekken' met lopen, wat kan ik dan doen, ik kan hem niet verbieden om zn been te bewegen.

Iig bedankt voor de tips tot zover!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 19:52

Gewoon helemaal niets doen, ook al zit het op beweegelijke huid, het gaat vanzelf dicht. Even schoonmaken met Betadine Shampoo, en er de eerste 2 weken niet aanzitten. Dat werkt het beste