HELP Ik weet het echt niet meer hoor!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

HELP Ik weet het echt niet meer hoor!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 12:12

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik zal het uitleggen:
Vorig jaar Mei begon Car oppeens met een achterbeen raar te lopen, hij trok hem hoger op, in stap zag je niets maar zodra je in draf over ging zag je hem echt slecht lopen. Hij sprong ook telkens op in de overgangen. Het gekke was, dat je met longeren helemaal niets zag.

Ik hem hem toen door de heer Taconis laten nakijken, hij werkt met chinese kruiden, accupunctuur, en is homeopaat. Hij vroeg wat de klachten waren, ik vertelde het verhaal en hij begon overal te drukken, eerst bij de voorbenen en toen bij de nek en toen hij bij de rug kwam, duikte hij ineen. hij zag ook dat Carlos weinig dronk dat zag hij aan zijn huid, die bleef staan als je erin kneep. Met die symptomen concludeerde hij dat hij in iedergeval last had van zijn nieren. Hij drukte ook nog bij zijn heupen, rechtsachter was er niets aan de hand, maar linksachter vond hij echt niet leuk, hij trapte. Taconis zei dat hij eerst de nieren wilden behandelen en als die goed waren gingen we kijken wat wen aan dat achterbeen konden doen. Doordat hij zo'n last had van zijn nieren kon ik natuurlijk ook niet lekker doorzitten, wat inderdaad nooit echt lekker relaxt ging. Taconis zei dat Carlos, mij niet liet 'zitten'. Ik mocht ook niet meer doorzitten, totdat het over was. Ik kreeg 5 zakjes kruiden en een klein flesje met druppeltjes om door het voer te doen. Ook moest ik hem een theelepeltje zout geven en een eetlepel bastard suiker. Hij at het goedje heel makkelijk op. Twee weken later zou hij weer langs komen, om te kijkn hoe het ging. Het ging al wat beter, met zijn been, maar nog niet 100 %. Ik moest nog doorgaan met de suiker, het zout een de druppeltjes. Weer twee weken later bego0n hij te drukken en hij had er geen last meer van.

Car kreeg voor zijn been een spuit . Ik moest daarna perse 5 dagen rijden. Het ging al weer wat beter. En in de zomer ging het weer als vanouds. Maar sinds oktoberis het weer mis. Hij wil zelfs niet eens meer draven, hij protesteert gewoon, hij gaat stilstaan. Ook loopt hij weer enorm onregelmatig in draf. Ik heb de DA erbij gehaals die heeft zijn bene gechekt met de buigproef, ze waren prima in orde, ze zei dat het waarschijnlijk aan het zadel lag, die lag wat meer naar rechts en naar achter. Ik heb toen het advies gekrgen een zadek maakster en een een fysiotherapeut erbij te halen. De zadelmaakster zei, dat het zadel te krap is geworden bij zijn schuoders, hij zat er in opgeslotem wat natuurlijk de bewegingen niet goed doen. Ze adviseerde me een nieuw zadel te kopen.
Ik ben nu nog aan het sparen, maar rijd hem heel soms zonder zadel eerst alleen maar buiten, waar hij gewoon draaft, maar in de bak protesteert hij weer enorm, eerst weer hij wil stappen en draven, maar na een tijd wil hij absoluut niet draven en in stap gaat hij vaak stilstaan.
Ik hoop echt dat die fysio helpt, ik weet nou echt niet waar hij nou last van heeft, zijn been, rug nek, ik weet het niet. Kan het niet gewoon stijfheid zijn?? Car is 15 jaar. Ik weet niet wat er vroeger allemaal met hem is gebeurd, ik heb hem sinds zijn 11de jaar. Misschien is het slijtage of een steeds terug komende kwaal, iets chronisch??

Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet, ik heb alles al geprobeert
Ik weet niet of het ooit nog goed komt en dat ik ooit weer normaal kan rijden. Ik zie het allemaal erg somber in.
Laatst bijgewerkt door carlosje op 01-05-02 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:01

De reguliere geneeskunst doet alleen aan symptoombestrijding ,en in dit geval lijkt me dat niet de oplossing .Je zult de oorzaak moeten achterhalen en dit kan alleen als je verder zoekt .Niet zo gauw de moed opgeven hoor ,gewoon doorzoeken .Besef dat je paard jou verteld dat ie wat mankeert (hij zegt er alleen niet bij wat ) en dan is t jouw taak om uit te zoeken wat .
Haal heel de rattaplan er maar bij ,nee heb je ,ja kun je krijgen .en baat t niet dan schaad t niet .
succes met je zoektocht .....

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 17:24

dank je wel ineke, wat bedoel je met het hele ratteplan??

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 18:46

,/
Laatst bijgewerkt door ineke op 29-04-02 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 18:47

ha ha ja je hebt gelijk
ik bedoel t alternative cirkuit
bv kan het t voer zijn ,misschien moet zijn eten aangepast worden(bv sidorak)
kan het de huisvesting zijn , misschien voelt ie zich helemaal niet fijn op die plaats (waterader )of wil ie gewoon altijd buiten zijn.of andere paarden om zich heen enz enz .
beweegt ie niet goed ,zijn z.n hoeven goed ,is z.n rug in orde enz enz

verder zijn er altijd mensen in je omgeving die ervaringen hebben in dit cirkuit ,probeer t uit bedoel ik dus .
mogelijkheden genoeg .
sterkte ,ik weet uit ervaring dat het hopeloos lijkt maar dat is het niet als je goed zoekt en luistert naar je paard en je intuitie Lovers

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:09

Ik vind dat de DA wel goed heeft gekeken. Het lag aan het zadel. De zadelmaker vertelde dat toch ook? Gaat het nog niet over, kun je altijd nog verder zoeken. Dat van die nieren geloof ik niet echt. Als jouw paard een pijnlijke rug heeft doet het ook zeer als je daar drukt en van een pijnlijke rug kunnen ze heel goed kreupel lopen! Een fysio die jouw paard heel erg goed nakijkt zou veel voor je kunnen doen. In de tussentijd zou ik niet gaan rijden zonder zadel, vraag desnoods of je het zadel van iemand anders zou mogen lenen tot je geld genoeg hebt. Heel veel succes er mee! Twijfel je echt of jouw paard wat met zijn nieren heeft, vraag dat de DA om bloedonderzoek te doen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:11

Dat de klassieke geneeskunde alleen aan symptoombestrijding doet klinkt modern maar slaat op niets. En baat het niet, dan schaadt het niet is ook niet altijd waar. Bepaalde chinese kruiden zijn vroeger al uit de handel gehaald (voor mensen dan) omdat ze kruiden bevatten die nierinsufficiƫntie veroorzaakten. Mensen moesten dan een niertransplantatie ondergaan en waren dan toch wel blij dat ze de klassieke geneeskunde hadden. De alternatieve geneeskunde kon toen alleen symptomen bestrijden, de klassieke geneeskunde bestreed de ooraak.

Als je paard alleen last heeft als hij bereden is moet je daar het probleem gaan zoeken. Zit je van nature misschien schuin op je zadel, of iets dergelijks? Misschien heeft hij niet zo'n zin meer in rijden: doet hij het tijdens een buitenrit ook? Dat hij doorbuigt als je langs z'n ruggegraat strijkt is heel normaal, lendenreflex heet dat. Als je paard niet meer doorbuigt heeft hij rugpijn of erge buikpijn (bij bv koliek). Je kan die reflex bij elk gezond paard uitproberen.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:58

Heb je al foto's laten maken?

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 22:16

Als je het vel zo bij elkaar kan pakken en het veert niet meteen terug duidt dit op uitdroging. Dat hoeft niets met de nieren te maken te hebben. Verder doet de reguliere geneeskunst uiteraard niet alleen aan symtoombestrijding. Geneesmiddelen genezen over het algemeen tenzij het onderdrukkers zijn.

Daarnaast is het inderdaad zo dat sommige Chinese kruidendokters preparaten gebruiken die helemaal niet zo onschuldig zijn.

Ik denk, zo te lezen, dat het inderdaad verstandig is om eerst een ander zadel aan te laten meten en dan te kijken of het beter gaat.
Als je nu nog meer gaat doen ben je een hoop geld kwijt en misschien voor niets.

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 23:41

misschien hanetred??>>rontgenfoto's gemaakt?
groetjes an

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-02 10:01

hanetred zie je toch meestal in stap en in niet in draf??
Met buitenrijden wil hij wel lopen, maar een paar weken geleden wilde hij zelfs buiten niet draven en dat is echt helemaal niets voor Car. Ik heb nog geen foto's laten maken. Ik zit zelf te denken dat het meer zijn been is dan zijn rug, misschien is het wel iets wat idd alleen op een rontgefoto te zien is. Ik ga vrijdag een nieuw zadel kopen en ik kijk dan hoe het gaat.
Ik laat het jullie weten, hoe het gaat, bedankt voor de reacties!!

gr Kathelijn