Bah, opnieuw terug bij af!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Bah, opnieuw terug bij af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 15:08

Kreeg net een telefoontje uit de kliniek in Emmeloord. Kyra was daar om als proefpaard de nieuwe MRI scan apparatuur te testen. Ze liep de laatste maanden al niet helemaal rad, konden ze gelijk een goede diagnose stellen. Kyra heeft dus een peesblessure op haar diepe buigpees rechtsvoor. Ze konden nog niet helemaal aangeven hoe en wat, waren nog een en ander aan het bekijken. Morgen hoor ik meer. Ik baal hier echt ontzettend van! Vorig jaar heeft ze een hele ernstige blessure gehad. 4 maanden boxrust en langzaam opgebouwd. Dit voorjaar liep ze weer de sterren van de hemel. Ik zie er erg tegenop om nu weer maanden met haar te gaan stappen. Vorig jaar werd ze na een paar weken stappen echt levensgevaarlijk. Ik heb al diverse topics gelezen over dit onderwerp. Heeft iemand nog opbeurende tips?

zynoeska

Berichten: 388
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Hauwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:27

Oppepper nodig!! *LOL*

Kop op meid, ik ben ook al weet ik hoe lang aan het rommelen met de mijne Huilen en het wil maar niet vlotten.
Mijn paardje heeft een ontsteking in zijn hoefgewricht Huilen Huilen
en ik ben al maanden aan het ontstekingsremmer geven en wandelen maar het wil maar niet vlotten , het moet stoppen!
Okey okey ik heb een fjord en die is wellicht wat (veeeeel ) rustiger dan die van jou. Hij loopt altijd braaf mee en schrikt maar heeeeel soms

Je bent niet de enige moet je maar denken en als hij wel beter kan worden en bij je kan blijven moet je hem maar weer een lekkere krabbel en peotsbeurt geven. Kop op! Ach gut Smile Lachen Lachen

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:45

Opbeurend; you're not alone!!!lalalalaa!! Ik ben ook net weer bezig met Ambertje. Ze staat nu ongeveer 7 weken stil met een peesblessure aan de achterste buigpees rechtsvoor. Het rijden heeft bij ons net aan een jaar geduurd want daarvoor had ze ook een blessure maar dat was aan het achterbeen. Je blijft bezig; rustig aan en geduld hebben. Die blessure duurde bij elkaar meer dan twee jaar. Ik kon wel eens rijden maar dan gewoon lange rechte stukken en nooit echt trainen. En nu zijn we dus weer op zo'n punt beland... wat zeg ik! nog erger: nu kan ik niks anders doen met haar dan stappen aan de hand over de verharde weg.

Poetsen, kroelen, commando's leren (doen we toch iets! sta, blijf, stop, terug etc.) en geduld hebben!! Heel veel succes hoor! En als je wilt klagen ofzo dan kan dat gerust hierzo! Lachen doen wij met je mee.....liefs

PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 18:14

Dank voor de berichtjes. Als ik zo om me heen kijk, zie ik ook een hoop krakkemikkige paarden en verdrietige ruiters. Ik hoop dat de diagnose toch nog een beetje meevalt morgen, maar ga ervan uit dat ik zeker de komende maanden onder de pannen ben. Ze is ook drachtig. Kan er ws wel vanuit gaan dat het pas volgende jaar na de zomer weer rijden wordt:-( Het is niet anders.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:01

Ik klaag lekker met jullie mee. Wil ook even opgebeurd worden. Ben nu drie maanden aan het stappen met een peesblessure aan zowel de oppervlakkige buigpees als de tussenbotpees (interosseus). Moet aanstaande dinsdag terug naar Utrecht voor een peesscan en als er geen vooruitgang in zit gaat het niet meer goed komen. Ze waren er niet echt positief over drie maanden terug. De zenuwen vliegen nu al door mijn keel.
Ook mijn schatje is op het moment niet veilig meer te stappen. Geef nu maar muisjes, en als die op zijn (redt het nog precies tot en met dinsdag) moet ik maar van die dure sedasanspuiten gaan geven.

Urlando

Berichten: 142
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:17

Succes allemaal.... Lovers
Ik sta slechts tweeën een halve maand met droes... Scheve mond
maar heb mijn paardje net vier maanden....
voelde me rot maar merk nu dat ik niet echt zielig ben...
Laat je het morgen weten??? Verward
Kuss San en Urlando

kingstons

Berichten: 149
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:32

Oeps, en ik maar medelijden hebben met mezelf en paard. Zijn 8 wkn 2x pd aan de longe bezig geweest om zijn rugspieren te versterken. Heeft 3 wkn geleden trap in de wei gehad en loopt sindsdien kreupel. Vrijdag is de da nog geweest en na 10 dgn moest het helemaal over zijn, nu na 6 dgn zie ik nog geen verbetering. Hij mag ma. weer komen en dan wil ik wel naar e'loord. Ben bang dat ik voorlopig ook nog wel uit de running ben. Echt balen, kon vanwege zwangerschap al een tijd niet rijden. Maar als ik dit van jullie lees, voel ik me een stuk minder zielig. Allemaal heel veel sterkte!

PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 00:20

Dit topic hoort inmiddels eigenlijk niet meer thuis op Medisch, maar ben blij met de berichtjes. Ja, we staan niet alleen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 00:27

Hi Pauline! Jij ook nog wakker op dit tijdstip Verward

Wat ontzettend klote zeg van Kyra! Ik hoop echt dat het weer allemaal goedkomt met haar. Niet opgeven hoor Je bent al zo ver gekomen na dat ongeluk. Hou vol hoor!

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:14

hey pauline,

je had het op stal inderdaad al tegen me verteld!
echt heel erg vervelend!
irmgard zei nog: het lijkt wel of er hier een vloek rust!

paul is vandaag voor job geweest, en daar was niks mee aan de hand.
en dancer heeft ook een pees blessure!

ander weer dit, die in de kliniek.
word er niet goed van!

je hebt niet echt geluk nu! maar het komt vast allemaal goed!!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:46

Ik herken dit ook allemaal Huilen mijn paard heeft al een jaar box- & staprust erop zitten. In mei was ik weer begonnen met voorzichtig opbouwen. Eind july ging het toch weer mis; nieuwe scheur in de pees, naast de plek van het littekenweefsel van de 'oude' scheur. Ik heb gekozen voor een jaar weiderust nu. Kon het niet meer opbrengen om nog een jaar door te tobben met aan de hand stappen, in de molen, boxrust etc. En bovendien heeft het niet echt geholpen. Ik ben heel blij dat ik dit gedaan heb. Paard in de wei, ik kijk volgend jaar mei wel weer hoe het eruit ziet. Zo kan het hopelijk echt herstellen en hij voelt zich er veel beter bij. Ik ben er inmiddels ook van overtuigd dat die boxrust niet veel goeds brengt; weinig beweging is ook niet goed

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:54

Gôh, Pauline, balen zeg, je hebt al zo lang moeten revalideren.Ze is in ieder geval in goede handen nu.Komt het misschien van de longeerbak, ik hoorde dat Dancer daar kreupel van geworden is.
Sterkte en laat even weten als je meer nieuws hebt over hoe lang je moet stappen, kunnen we je moed inspreken.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:19

Precies: You're not alone!!

Ik ben nu ook al een paar maanden aan het stappen wegens een uitglijder in de wei. Op de foto zit een klein beetje kalk op het bot (erg banketstaaf) en hierover schuurt een draagpees....
Mag half november terug om foto's te laten maken....

Heb haar net 1,5 jaar en ze heeft al s 6 maanden stilgestaan wegens haar staart en mijn vorige paard moest ik weg doen omdat ze na 1jr rust nog steeds een peesonsteking had....

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:51

Ik kom ook weer even meeklagen. Gisteren teruggeweest naar Utrecht na drie maanden stappen en helaas, geen enkele vooruitgang. We gaan het nu nog met shockwavetherapie proberen, mijn laatste hoop.

PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 17:05

Onze klaagbank wordt steeds groter. Ben inmiddels al weer een beetje gewend aan het idee van stappen met Kyra. De DA vond het geen groot probleem dat ze dagelijks in de paddock staat. Ze staat op wigjes, dus ze ontlast d'r pees nu al. Ze blijft hierdoor ook wat hanteerbaarder. Over een dag of 10 krijg ik meer te weten, wordt er ook een plan van aanpak doorgesproken. Ik heb zelf al bedacht dat indien dat betekent dat ze maanden moet stappen ik d'r ws op de wei zet. Ze is inmiddels 4 maanden drachtig. Tegen de tijd dat ik weer kan opbouwen moet ik al weer stoppen ivm het veulen. Vorige week gelijk een bijrijdpaard geregeld, kan in ieder geval doorrijden:-) Al mijn medetopic schrijfsters: sterkte!!

dappie
Berichten: 23
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:01

Hey Pauline wat ongelovelijk balen voor je!!!
Gelukkig is ze wel drachtig.
Wees zuinig op haar!
Heel veel sterkte, houd je taai!!!!! Ach gut

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:00

Toedeledoki schreef:
Gôh, Pauline, balen zeg, je hebt al zo lang moeten revalideren.Ze is in ieder geval in goede handen nu.Komt het misschien van de longeerbak, ik hoorde dat Dancer daar kreupel van geworden is.
Sterkte en laat even weten als je meer nieuws hebt over hoe lang je moet stappen, kunnen we je moed inspreken.


dancer is door paul bekeken, en hij heeft een peesblessure

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:01

dappie schreef:
Hey Pauline wat ongelovelijk balen voor je!!!
Gelukkig is ze wel drachtig.
Wees zuinig op haar!
Heel veel sterkte, houd je taai!!!!! Ach gut


ff offtopic! Tong uitsteken

hey daan Haha!
hoe gaat ie? en met amber?

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:02

PaulineS schreef:
Onze klaagbank wordt steeds groter. Ben inmiddels al weer een beetje gewend aan het idee van stappen met Kyra. De DA vond het geen groot probleem dat ze dagelijks in de paddock staat. Ze staat op wigjes, dus ze ontlast d'r pees nu al. Ze blijft hierdoor ook wat hanteerbaarder. Over een dag of 10 krijg ik meer te weten, wordt er ook een plan van aanpak doorgesproken. Ik heb zelf al bedacht dat indien dat betekent dat ze maanden moet stappen ik d'r ws op de wei zet. Ze is inmiddels 4 maanden drachtig. Tegen de tijd dat ik weer kan opbouwen moet ik al weer stoppen ivm het veulen. Vorige week gelijk een bijrijdpaard geregeld, kan in ieder geval doorrijden:-) Al mijn medetopic schrijfsters: sterkte!!


dat hoorde ik al Lachen anja zei het tegen me!
wat leuk voor je! Lachen

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:44

Ik kan ook met jullie meepraten.. Al lijkt het nou weer goed te gaan, eindelijk. Mijn paardje had haar heup/bekken gekneusd (waarschijnlijk door val) en heeft ook 10 maanden stilgestaan.. Ben nou sinds twee weekjes weer bezig en het lijkt goed te gaan. Zo zie je maar dat geduld hebben veel goed kan doen Lachen sterkte allemaal !!!

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:47

Ja, sneu voor Els en Marjolein, Dancer ging net super met rijden en een peesblessure kan lang duren.Ik antwoord alvast even voor Dappie, Amber is naar een vrouw die paarden verzorgt tot aan hun dood en zij wordt ongeveer drie keer in de week bereden in het bos en op het strand, lichte recreatie.Ambers problemen kwamen vooral voor in kleine wendingen, nou die hoeft ze niet meer te maken Haha! Haha! .Ze heeft inmiddels een eigen paard een driejarige keurmerrie van Krack C, een supermooi dier.
Overigens ,ik heb zelf enorm veel ervaring met peesblessures
en ik kan je wel vertellen, daar wordt je niet vrolijk van.Het is een blijft altijd een vaag verhaal en iedere steun is zeer welkom, want je raakt er vaak niet over uitgepraat.Super fustrerend Boos! Boos! , vandaar mijn reaktie.

dappie
Berichten: 23
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:57

Hé Toedeledoki,

Thanx voor je antwoord!! Wat zal ik er verders nog aan toevoegen. Ik ben inderdaad voor het eerst van mijn leven in het bezit van een Eigen paard .... en wat voor één.
Voor nieuwsgierige onder ons. Uptown Girl S is te bewonderen op mijn/onze website www.daanenco.nl

PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 23:12

He Dappie,

Leuk paard! Hoorde al dat je nu een eigen paard hebt. Heel veel geluk ermee. (is het uiteindelijk niet meer gelukt om Amber drachtig te krijgen?)

Tja, gisteren op Taams liep Kyra rechts en pad op en Dancer linksom



Ik heb zo'n beetje besloten om Kyra op de wei te zetten als ik over 10 dagen hoor dat ze maanden op rust moet. Wat wel te verwachten is bij een peesblessure... Tips voor een goede plek zijn welkom. Ze wordt ook steeds sjacherijniger. Begint te bijten en trapte me vandaag zelfs. Niet raak, maar dat was eigenlijk wel haar bedoeling.

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 23:21

Hoi Pauline,
In de paardenkrant en de strengen staan veel advertenties van opfokstallen, waar ze ook stalling aanbieden voor drachtige merries.Meestal staan ze dan in een groepje en kunnen ze ook buiten lopen.Het is het goedkoopste, maar meestal niet in de buurt.Wil je haar in de buurt hebben, dan kun je het beste in Assendelft of de Beemster gaan kijken, daar is het land het beste.Bij paarden commercieel staat goedkope stalling met uitloop aangeboden door Esmee[in Assendelft].
Helemaal op het land kan niet in Nederland, daar is het veel te nat voor.

dappie
Berichten: 23
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 23:21

Dank je! Amber is uiteindelijk niet drachtig geworden.

Poehhh pas je goed op je zelf. Trappen en bijten is niet echt fijn. Maar ik kan me van Kyra wel voorstellen dat ze het zat is (nu al). En je moet nog zo'n tijd.

Helaas heb ik geen land tips voor je, vrees voor je dat het ver weg wordt wil je een beetje fatsoenlijk hebben. Succes, zal voor je duimen.