Baron laten castereren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Baron laten castereren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 00:39

Ik heb een 11 jarige cremello hengst van BourbonxCevanek. het is een equus-kinsky.
Zelf zou ik het zonde vinden om hem te castereren, maar hij is overgevoelig. Wel ontzettend braaf en ontzettend verwaand

Maar wat ik met overgevoeligheid bedoel is, als er een merrie paar weien verder buiten staat en hij loopt ook lekker op het land, en nog een paar weien staat nog een hengst buiten. Scheit die zich helemaal leeg. En hij word gewoon ontzettend snel mager, terwijl het verder een goed gebouwd paard is die ook snel aankomt. Het is elke keer hetzelfde liedje als ik hem van het land afhaal en die andere paarden staan ook buiten, dan kan je al zijn ribben tellen en is die ongeloofelijk gestrest, hem verkopen doe ik hem niet omdat die verder volledig goedgekeurd is, en het ook een paard met karakter is, mishandeld en verwaarloosd geweest. Maar elke keer dat bijvoeren enzo schiet gewoon niet op. Onder het zadel is die verder braaf en ook met een buiten rit met merries erbij en alles, daar reageerd die juist niet op, jah anentoe een keer schreeuwen en showen maar dat hoort erbij vind ik.

Verschillende mensen zeggen dat castereren een goede optie zal zijn, heb zelfs de DA er over opgebelt en die zegt dat het zeker wat kan uitmaken.. Maar hij is al 11. Ik twijfel er gewoon heel erg over, zal een casteratie ook zonde vinden.

Wat vinden jullie hiervan??

P.s. Ik zal een paar fotos hierneer zetten zodat jullie het verschil kunnen zien, en hij heeft verder geen wormen of wat.

Afbeelding
Zo is die normaal.. zoals die hoort te zijn.

Afbeelding
Zo is die vaak als ik hem van het land afhaal. Mischien iets minder erg, dat is verschillend..

en als ik deze foto bekijk dan vind ik het gewoon zonde, vind het een bloed mooi dier..

Afbeelding

ik weet niet of dit hier goed staat. anders verplaatsen ze hem wel denk ik.

www.dressuurstalseren.com


Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 00:53

Nou dat is het probleem juist, de andere staan dag en nacht buiten, Ik wou idd met baron gaan fokken, hij is goedgekeurd voor het kinsky stamboek.. Maar als het de hele tijd zo gaat.. dan vind ik het gewoon niet opschieten, en hier in de buurt is er verder geen pension stal waar ze een hengt in pension willen alleen daar omdat ze daar zelf ook hengsten hebben staan, en om hem ergens achteraf onbewaakt op het land te zetten vind ik gewoon niks. zon risico durf ik gewoon niet aan, en wegdoen was eerder wel een optie dacht ik omdat ik ook geen werk meer had maar aangezien ik nu weer een baan heb en hem maakelijk kan onderhouden jah. doe ik hem gewoon niet weg. want ben super blij met hem. ik zit gewoon zo erg in me twijfels, van wat zou ik doen enzo. Verschillende mensen erbij gehaald die ook zeggen jah ik zou hem castereren omdat ze het zelf hebben gezien.. maar dan denk ik er moet toch een andere oplossing zijn. hij is zo braaf enzo. verder doe ik het niet om zijn uitstraling, maar ben ookbang dat het gevolgen kan hebben ivbm zijn leeftijd en dat het geen effect kan hebben omdat die al gedekt heeft.

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 00:57

Hij reageert op niks verder.. Hij is zo ontzettend stress gevoelig. krijg ook vaak van die botte antwoorden van jah dan laat je hem toch lekker binnen staan. maar ik vind dat die juist lekker vaak buiten moet zijn want hij hoort beweging te hebben. heb al van alles geprobeert

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 01:22

Ik ben verder ook niet zo heel vaak meer op bokt enzo want ben ontzettend druk werk en dan het paard. En vaak nog andere paarden Lachen Mjah weer ff ontopic

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 01:25

Ik denk dat het in een kudde ook niet veel zou helpen. zijn niet veel mensen die dat willen en aangezien we maar 1 merrie op stal hebben staan, en de rest allemaal ruinen. Heeft dat bij ons zowiezo geen nut.. Ben niet bang dat de casteratie verkeerd zou gaan maar zit met het probleem hoe gaat die dan reageren omdat die al 11 jaar hengst is geweest. De DA zegt dat het kan helpen enzo maar het hoeft niet.. daar zit ik heel erg mee.

www.dressuurstalseren.com


Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 01:48

Met andere paarden kan zowiezo wel. Hij staat met 2 ruinen in het land, een waar die altijd ook bij de vorige eigenaresse bij heeft gestaan.

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 12:42

Ik weet het gewoon niet. Het is een hele moeilijke beslissing. aan de hand en onder het zadel is het bij mij geen hengst. en bij andere weer wel. Hij is gewoon braaf zat zo alleen dat probleem in de wei.. Binnen kort komen onze belgen weer trug op stal daar staat ook een 3 jarige hengst bij. Ben benieuwd hoe het dan zal lopen.. ik zal ondertussen nog even overleggen met de dierenarts..

www.dressuurstalseren.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: saarie en 105 bezoekers