schilfers in staart en sokken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

schilfers in staart en sokken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 11:23

Hey

Lady heeft al vrij lang (ik denk 2 jaar) schilvers in haar staart en manen.
Ik kam het om de week helemaal uit met zo'n luizenkammentje. Het lijkt dan goed te gaan, maar na 3 dagen zit het weer helemaal vol.

De DA is al een paar keer langs geweest en heeft toen een bloedtest gedaan, monsters op de kweek gezet en het advies gegeven om met betadine scrub te werken. Dit heb ik gedaan, maar het werkte niet echt.
Toen heb ik toch maar weer de DA gebeld en hij vertelde me dat het waarschijnlijk aan haar hormonen lagen. Toen kreeg ze een poedertje, maar dat werkte ook niet. Later kreeg ze op haar achterbenen schimmel en hebben dit met Imivarol gewassen. Dit leek te helpen.
Verder ontworm ik haar om de 3 maanden met steeds verschillende wormenkuren.

Ik wordt er een beetje moe van. Weten jullie wat het is? ALs ik een digitale camera kan regelen, zal ik de foto zo snel mogelijk plaatsen.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:26

je kunt proberen om haar cure-mok te geven van vsm, dit is een middeltje eigenlijk tegen mok, maar werkt ook heel goed tegen andere huid aandoeningen.
verder kun je haar een tijdje biergist tabletten geven, een potje kost 2 euro en kun je kopen bij de drogist. om de dag 10 tabletten. en vaak knappen ze daar ook van op

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:33

Mijn paard heeft het zo af en toe in haar staart en schuurt dan ook flink. Ik kam het dan ook uit met een grove kam en masseer wat babyolie in haar staartwortel. Na een paar keer is het weer weg.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 20:01

misschien is babyolie wel slim ja. Ga het morgen gelijk proberen

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:38

je hebt ook een speciale zwavel shampoo voor schilfers(is van rapid)of leovet :S weet het niet meer Bloos!
Laatst bijgewerkt door Chrissetje op 07-10-04 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:43

klitwortel van de kruidvat OK dan! werkt super
kost weinig, om de 3 a 4 dagen erin doen
werkt bij die van mij super tegen schilfers en jeuk!

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:45

klitwortel gebruiken ze bij ons op stal inderdaad ook Lachen. alleen bij mijn pony werkt het niet. beetje jammer. ik doe altijd de schilfers eruit krabben en kammen en insmeren en van de rest laat ik het met rust.
babyolie helpt soms ook wel.

roxanne
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:56

hey, mijn paard heeft daar ook last van in de staart en manen heel vervelend ze heeft oook last van jeuk en ik gebruik dan teer schampo wil ook wel eens helpen:D

roxanne
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:57

en trouwens wat is kltwortel??

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:40

Mijn paard had dit ook heel erg. Ze dachten in eerste instantie dat hij te veel hooi kreeg. Maar toen de dierenarts toevallig bij ons was, heb ik hem er naar laten kijken, hij heeft wat haren en schilfers meegenomen om op kweek te zetten, maar het bleek dus wel schimmel te zijn. Hij heeft toen al meteen een spuit gehad tegen de jeuk en twee weken later een spuit tegen schimmel. Nu wacht ik zijn derde spuit af. Ik hoop dat het nu over gaat.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:23

Heeft het paard er ook jeuk aan?
Als dat niet zo is zou ik proberen het van buitenaf te behandelen met baby-olie, en van binnenuit (dus door het voer) kiezelderma geven.
Dat schijnt erg goed te zijn voor huidproblemen, eczeem, mok, e.d.
Veel succes!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 13:33

ze heeft niet echt jeuk eraan, maar ik denk dat het meer mij irriteerd.
Vandaag ga ik lekker vroeg naar stal en kam gewoon die hele staart uit met een luizenkammentje , dan insmeren met Baby-olie en kijken wat verder gebeurt, kan het ook met uierzalf?

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:06

kliwortel is een middel tegen roos, voor mensen, maar werkt ook heel goed bij dieren!