homeopaat paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

homeopaat paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 14:10

wie weet een goed homepatisch product voor paarden met pijn? heb al op internet gezocht maar kan het niet vinden willen jullie mij helpen

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:21

Ik denk ook niet dat je een specifiek middel tegen pijn kunt vinden.
Ik denk dat je het beste gewoon contact kunt opnemen met een homeopaat, dan kan hij je ook iets specifiekers geven tegen de pijn

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 14:24

ja ik ben op het moment bezig met een fysotherapeut die komt morgen voor het eerst maar wil gewoon niet dat mijn paard pijn heeft en van de but word ze zo sloom en wil niks meer niet meer eten enzo vandaar

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:29

Laatst bijgewerkt door cissie op 05-10-04 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 14:34

mijn paard wilt niet meer draven onder de man. ze dreeft 6 passen waarvan er 2 gewoon en de andere 4 kreupel. ik ben 2 maanden geleden gevallen met haar op wedstrijd en van af die tijd is het mis nou dacht de da eerst aan spat of o.c.d en nou gaan we toch een fysotherapeut laten kijken als je andere sugesties hebt hoor ik die graag we denken nu aan een zenuw die klem zit

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:12

Klinkt meer naar dat je eens een paardenkliniek moet opzoeken om goed te laten uitzoeken wat er mis is. Pijnstillers geven is pleisters op de wonden plakken en niet de oorzaak van de pijn weg nemen.

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 15:13

nee we gaan ook uit zoek wat het is maar tot die tijd wil ik niet dat ze pijn blijft houden.

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 15:16

ik wil gewoon niet dat mijn paard pijn heeft en op dit moment heeft ze dat wel. hoop zo snel mogelijk weer met haar te kunnen beginnen. het ging voor die val net zo goed

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:34

Op zich is het logisch dat je niet wil dat je paard pijn heeft, dat wikl ik nl. ook niet... maar... (ja ja, een grote maar op komst Knipoog ) het 'voordeel' van pijn is dat je paard zichzelf wel zal ontlasten en ze dus wellicht minder gauw haar blessure (wat deze ook is) erger zal maken door zichzelf te overbelasten. Dus hoe goed je het ook bedoelt, ik zou toch even afwachten wat er met de DA en fysiotherapeut uit komt. Beterschap voor je paardje! Lachen

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:45

Met enige spoed een afspraak in de kliniek maken en snel onderzoeken wat je paard heeft!
Als je weet wat ie heeft kun je gericht medicijnen gaan geven!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:10

vikki schreef:
Op zich is het logisch dat je niet wil dat je paard pijn heeft, dat wikl ik nl. ook niet... maar... (ja ja, een grote maar op komst Knipoog ) het 'voordeel' van pijn is dat je paard zichzelf wel zal ontlasten en ze dus wellicht minder gauw haar blessure (wat deze ook is) erger zal maken door zichzelf te overbelasten. Dus hoe goed je het ook bedoelt, ik zou toch even afwachten wat er met de DA en fysiotherapeut uit komt. Beterschap voor je paardje! Lachen


Dat vind ik ook, besef wel als je je paard verder wilt laten onderzoeken dat het stellen van een diagnose voor een DA of fysio (zou het bij de eerste houden) erg lastig wordt, hij/zij moet je paard "schoon" kunnen zien en alleen dan de juiste behandeling gestart worden.

Ik weet niet wat je paard heeft enz enz, maar persoonlijk zou ik als het mijn paard was deze eerst door een kundig DA laten nakijken om er zo achter te komen wat er nu precies scheelt aan je paard en waar het vandaan komt, dan wordt in veel gevallen de behandeling gestart en evt kun je dit ondersteunen mt de behandelingen van de fysiotherapeut.
Dat is de volgorde die ik persoonlijk zou nemen, ongeacht de kwaal of aandoening.

Succes met je paard!

Sushilla

Berichten: 729
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 23:42

een kennis van mij is gewoon homeopaat voor mensen en die zegt dat ze eerst zoveel mogelijk moet weten over diegene voor ze echt een goed recept kan geven want soms pakt het dan anders uit. Dus ik zal als je het echt wil contact opnemen met een homeopaat. De paardendrogist www.paardendrogist.nl (wat al eerder is vermeld) is ook een optie, je kunt ze mailen en geven vrij snel antwoord. succes ermee!

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 06:36

woensdag is de fyso geweest en ze heeft een blokade in haar rug waarschijndelijk een gescheurde spier

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 06:39

ja natuurlijk is er eerst een da bij geweest en die heeft me in contact gebracht met de fyso omdat hij het ook niet echt kon ondekken waar de kwaal zat

Patoucha

Berichten: 821
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:51

Als je nog een homeopaat zoekt; Gijsbert vd Marel van Simicur heb ik goede ervaringen mee, is homeopaat en ook dierenarts, dus hij kan zelf diagnose stellen en de behandeling daarop richten

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 16:11

er is nu 4 keer een fysoterapeut bij mijn paard geweest maar zie nog steeds geen verbetering heb vandaag er weer eens op gezetten maar loopt nog steeds niet goed bah wist ik maar wat het was

lisette79
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:18

Ik weet niet hoe lang je paard al met deze blessure rond loopt, maar het heeft wel zijn tijd nodig om te genezen.. en na 4x fysio hoef je ook nog geen wonderen te verwachten, dit duurt ook wel even voordat het aanslaat.

Dus geef je paard de nodige rust en ga niet te snel aan de slag!

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 06:38

de fyso stopt ermee er is totaal geen rezeltaat en zie zegt dat ze niks meer voor mijn paard kan doen