koliek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JeanBilly
Berichten: 62
Geregistreerd: 04-08-04

koliek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 10:13

Ik had gister les op de tinker op wie ik rij, Billy-Jean. Normaal gesproken is ze altijd heel druk, maar dan rijd ze ook met haar vriendje een grote fries in de les. Die had beetje korte hoeven dus die bleef nu thuis. Ze was redelijk rustig, dus ik dacht dat het daar door kwam. Giong ze na 3 kwartier matig intensief rijden ineens liggen, -> ze is jong dus ik dacht TRUCJE! Ik weer opgestapt, moest haar heel erg aan het lopen houden ging ze ineens weer liggen. Hmm toch niet goed, met der gelopen, moesten echt zwepen aan te pas komen. Ze storte echt elke keer bijna in, overmatig bezweet heel erg hijgen. Dierenarts er bij laten komen die heeft haar medicijnen gegeven, pols was normaal geen koorts. sowieso geen spierbevangenheid. Het gekke was dat koliek ook eigenlijk niet onder het rijden optreed want dan loopt ze juist dus dat zou goed moeten zijn. Ze reageerde normaal op de medicijnen dus wij naar huis, maar toen waren ze thuis al uitgewerkt, normaal gesproken moeten ze 2 uur werken!! Dus weer dierenarts gebeld want ze ging liggen in der stal en rollen, dus weer naar buiten wandelen wat ze al helmaaal niet wilde! En ze lag te kreunen. Dierenarts gaf haar weer medicijnen, reageerde ze volkomen niet op, hoge pols en lichte verhoging. dus hij gaf als optie of uitspuiten met water en zout of naar kliniek. Het zag er echt niet goed uit! Dus wij vannacht naar Wolvega, en daar was ze hardstike rustig, koorts gezakt, niet zo erg meer naar der buik kijken. Ze is drachtig maar baarmoeder was ook goed, alleen alles wat daar achter lag, was redelijk gevoelig. Bloedonderzoek gedaan, het was geen koliek want dan zou de verhouding rode bloedcellen en bloedplasma anders zijn maar die was goed. Wel was het aantal witte bloedcellen fors gestegen, dat duidt op een ontsteking die al langer aan de hand is, wij hebben daar nog niets van gemerkt.. Geen idee wat het zou kunnen zijn, maar hoop dat ze snel beter is!!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:18

Als ik het goed bergrijp weten ze dus nog niet wat het is?
Hoe gaat het nu met haar? en staat ze nog in de klinkiek?
Veel sterkte in elk geval.

JeanBilly
Berichten: 62
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 10:22

Nee ze weten inderdaad niet wat het is, ik ga zo bellen om te vragen hoe het gaat, en ze staat daar ter observatie ja. Maar het is wel een doorzetter dus wat dat betreft....

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:53

veel sterkte en ik hoop voor je dat ze er achter kunnen komen wat ze heeft...