Oudje (28) met dikke klieren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Oudje (28) met dikke klieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 21:24

Het oudje wat bij mij op stal staat heeft sinds vandaag opgezette klieren. Verder is ze niet snotterig ofzo. Ik ben extra voorzichtig omdat ze al zo oud is maar hoever moet dit gaan om de dierenarts te bellen ?

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:36

Oei, lastig te zeggen, zo achter de computer. Heeft ze ook koorts? Zo ja, dan niet meer wachten en de dierenarts meteen laten komen. Is ze verder levendig, koortsvrij en eet ze goed, dan zou ik het nog even aankijken.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 22:46

37.8 dus geen verhoging maar ik houd het in de gaten.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:55

Zouden de klieren niet opgezet kunnen zijn door het natte gras. Of door te kort gras? Het hoeft niet gelijk droes of een andere ziekte te zijn. Lachen

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 12:13

Een ander paard op stal had vanmorgen een gele dikke snot klodder aan zijn neus hangen, ik vrees dus dat ik een virusje op stal heb. We gaan de echinaforce maar weer geven.

vhnele
Berichten: 126
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 00:59

Ik heb ook enkele oudjes, nu ook met dikke klieren. Omdat 2 jaar geleden een oudje (30j) gestorven is door leucose en zijn klieren ook opgezet waren, heb een bloedonderzoek laten doen maar alles blijkt normaal (enkel vit e tekort). Met geel snot zou het droes kunnen zijn (maar op die leeftijd is dit zeldzaam of je paardje moet afgezonderd geleefd hebben). griep is meestal doorzichtig snot. De klieren kunnen ook gezwollen zijn door het vechten tegen de infectie maar dat hij niet ziek wordt.
Veel klaver in de weide zou ook een zwelling van de klieren kunnen geven.
Laat je horen wat er uit de bus komt?

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:08

de mijne heeft nu ook pgezette klieren, maar volgens de da is dit door kort gras en wat taaier hooi. dan worden de klieren wat stijfjes en opgezet...

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:56

Kan het niet gewoon dat hij zout tekort heeft, Anouar heeft dat ook gehad, hij kon z'n hoofd niet eens meer buigen. Nu krijgt hij elke dag een eetlepel zeezout en heeft hij nergens meer last van. Hij had wel altijd een liksteen, maar daar keek ie niet naar.