shetlander spierbevangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:51

Ja, heb ook een shet gehad met hetzelfde, was hoefbevangen, spierbevangenheid kwam 'er bij op'. Ik heb homeopathische dierenarts gehad, die heeft (net als bij een paard) gewoon bloed geprikt en op basis daarvan medicatie gegeven. Daarvan werd het iets beter, maar het ging niet echt over. Ik heb 'em toen buiten gezet in een wei met echt heel oud gras (bijna hooi) en daar is gewoon zelf langzamerhand toch weer opgekrabbeld. Ik heb niks bijzonders meer gedaan (wist ook echt niet meer wat) maar ondertussen loopt, bokt en springt ie weer als een veulentje!
Het blijft kwetsbaar. Hij mag nooit jong gras eten en moet altijd op rantsoen. Nou ja, het zij zo......



Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:45

Ik weet dus niet wat hef effect was van die homeopathische middelen, zal echt niet zeggen dat het zomaar vanzelf is overgegaan. Ik weet het gewoon niet, homeopatische middelen werken vaak langzamer dan reguliere.
Ik ben trouwens nooit gestopt met voeren, heb altijd wat muesli gegeven voor vit+min, en gewoon gras of hooi. Alleen geen JONG gras, dus beter op veel lang oud gras dan op 3 sprietjes die net doorkomen - dat is juist verkeerd. Maar goed, mijn shet was absoluut niet te dik, hij had een 'sportcarriere' achter de rug met mijn buurmeisje en die werd te groot. Toen ie stil werd gezet is het gebeurd.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 00:15

Je hebt ook kans op ernstige spierbeschadigingen als ze er doorheen lopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Little_Gift, pol013 en 125 bezoekers