knobbeltje op haar voorbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

knobbeltje op haar voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 21:34

Evita heeft op 1 van haar voorbenen een harde knobbel zitten, het zit een stukje boven haar hoef (ter hoogte van de kogel, maar dan schuin aan de voorkant) en het is een harde bobbel.. het lijkt een beetje alsof het gewoon een uitstekend botje is.
Ze had het al toen ik haar pas kreeg, 3 jaar geleden dus.. en de veearts heeft er bij het keuren ook niks over gezegd (ze loopt er dus ook niet kreupel om).
is dat een gal?? ik weet niet precies wat het is, maar zoiets kan toch niet kwaad als ze er geen last van heeft? of moet je dat eigenlijk weg laten halen Verward

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 22:46

DC heeft een knobbletje aan haar knie. Heeft ze opgelopen toen ze gek aan het doen was en tegen een hek aan liep. Het is inmiddels daar al een maandje of zo maar ze lijkt er geen last van te hebben.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 22:52

Ik denk dat het een schiffel is komt veel voor bij paarden. Dat is een soort botsplinter die weer vastzit. Het is geen probleem zolang hij niet groeit of beweegt.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 23:02

Ik denk ook dat het een schiefel is.Kan ook van strijken komen.Heeft je paard een franse stand?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 15:54

Ik ga ook voor de schieffel. Waarsch. idd door stoten ofzo (ivm de plek).
Kan helaas gebeuren en ze zitten er sneller dan je denkt.
Viv

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 14:50

Mijn paard heeft op precies dezelfde plaats zo'n harde bobbel. Ze had zich (waarschijnlijk) gestoten aan de deur, en het is gewoon niet mooi genezen. Ze loopt er geen pas kreupel op.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 16:31

greetje schreef:
Ik denk ook dat het een schiefel is.Kan ook van strijken komen.Heeft je paard een franse stand?


Evita strijkt wel, maar de bobbel zit echt een beetje aan de voorkant, bijna aan de buitenkant. dus ik denk niet dat dat het is.
Waarschijnlijk zal ze dan wel een keer iets gehad hebben bij de vorige eigenaar, want ze heeft het al sinds ik haar ken.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 00:46

DC loopt alweer een paar daagjes kreupel door de knobbel dat ze heeft op haar knie. Ik wilde er nog eventjes bij vermelden dat haar knobbel op haar knie zacht aanvoelt.