bultjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicole_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 21:34

mijn verzorg pony heeft aan de zijkant van haar buik allemaal bultjes volgens mij is ze alerchies messchien weten jullie wast het is dus als je het weet vertel me het alsjeblieft

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:56

mmh, wat voor bultjes is mijn eerste vraag?? Paarden kunnen verschillende soorten bultjes hebben, vetbultjes, weefselbultjes, mug/vlieg-steken bultjes. Allergie zou kunnen, maar heb dat tot nu toe alleen maar gezien als bulten over het gehele lichaam en niet specifiek op 1 plek!

Laraah

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:55

Uhmm ik had bij Cerise ook bultjes op dr rug gevonden, volgens de fysio die langs is geweest zijn het puur eiwit-bultjes..gaan na een tijdje wel weg als het goed is, al kan ik het vanaf hier niet beoordelen..

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:02

Bij ons op stal is een virus rondgegaan, ging gepaard met dikke benen en dus over t hele lijf bultjes.. zou t even in de gaten houden

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:45

harde bultjes? Het kan schimmel zijn, dat is goed te behandelen met imaverol

Nicole_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 16:05

Bella schreef:
mmh, wat voor bultjes is mijn eerste vraag?? Paarden kunnen verschillende soorten bultjes hebben, vetbultjes, weefselbultjes, mug/vlieg-steken bultjes. Allergie zou kunnen, maar heb dat tot nu toe alleen maar gezien als bulten over het gehele lichaam en niet specifiek op 1 plek!


muggen beetjes zijn het denk ik niet want de vorige keer was het weggegaan maar toen is het nog erger terug gekomen maar bedankt he

Nicole_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 16:05

Natasjaa schreef:
Bij ons op stal is een virus rondgegaan, ging gepaard met dikke benen en dus over t hele lijf bultjes.. zou t even in de gaten houden


ja bij ons op stal hebben het er ook best veel gehad ik zal het in de gaten houden dankje

Sushilla

Berichten: 729
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:50

Ik heb ergens gelezen, dat bij koudbloedpaarden dat ook wel haverbultjes heten ofzo, dat het kan komen door bepaalde voedingsstoffen, dat het bij hun voor kan komen misschien kun je dat op internet zoeken? Misschien komt het overeen geloof niet dat het ernstig was.

owja heb t al
Citaat:
Door overgevoeligheid t.o.v. bepaalde voeders, bv. haver.


dit stond op www.dierennieuws.nl

er staat nog meer
Citaat:
- Schimmel, het zijn dan kleine bulten (tot 0,5 cm) die zich kunnen ¨delen¨ zodat er steeds meer ontstaan, in de meeste gevallen ontstaat er echter wel schilver vorming van de huid. Ook kun je de haren gemakkelijk van zo'n plekje aftrekken. Sluit dit probleem echter niet te snel uit, want het komt vaak voor en is relatief eenvoudig te behandelen !
- Een bacteriële infectie, ontstaat wanneer dieren vaak in de regen staan of worden afgedouched en niet goed op kunnen drogen.
- Door stekende insecten - Door een niet goed passend zadel.

Nicole_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 14:55

Door een niet goed passend zadel.

ja haaar zadel ligt niet echt goed nee bedankt