gewichtstest/meetformule

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

gewichtstest/meetformule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 04:18

We hebben vandaag eens de proef op de som genomen en zijn dus flink aan het meten en wegen geslagen om te kijken of de in zwang zijnde meetformules (gewicht bepalen aan de hand van borstomvang en/of lengte) een beetje kloppen.
Nee dus.

Van 13 metingen was de grootste afwijking 17 % !!! en de meeste afwijkingen zaten boven de 10 %


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 16:11

Botervlieg schreef:
Van hoeveel dieren zaten de afwijkingen onder de 10% ?


3 ! respectievelijk 9,9 %, 4,5 % te weinig vlg. formule en eentje 4,1 % teveel.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 18:35

Goedkoper dan wat Phia ? Ik ben wel blij dat je het nut ervan inziet om het gewicht van je paard te weten Lachen

Niet overal is een weegbrug in de buurt die binnen een redelijke marge het gewicht zoals jij dat doet goed kan bepalen.
Bovendien: Het is maar wat je goedkoper noemt: Tenzij er een weegschaal "bij de buren" staat, heb je toch op zijn minst een auto en trailer nodig. Zijn die in Spierdijk en/of Belgiƫ gratis ? En wanneer je de tijd die je daarin stopt bij je baas zou werken ? Lijkt me een redelijk vergelijk wanneer je over "goedkoper" praat.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 21:44

smurf schreef:
bij mij in het dorp is een steenfabriek, ik zadel mijn paard, rijd erheen, rijd over de weegbrug, trek er 90 kilo af en voila dat weegt ie......

Ze vinden het erg leuk als er af en toe een paard komt en ook nog het terrein op durft!


Geweldig leuk voor je smurf, maar wat heeft dat met dit topic te maken ? Moet heel Nederland nu snel alle onbeleerde paarden beleren en naar jouw steenfabriek rijden Haha!:D:D ??? Of is het gewoon een bevestiging van mijn stelling dat die formules niet deugen en iedereen gewoon een manier moet zoeken om zijn/haar paard te wegen !


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 22:01

Ik ben het op zich met je eens, alleen is het iets minder makkelijk dan je omschrijft meestal.

Citaat:
....Heb je geen trailer heb of niet kan lenen of wat dan ook, dan moet je die gasten bellen.


Wat bedoel je hiermee ?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 22:51

Lekker handig wanneer je een stal hebt met... pakweg ... 30 of meer paarden. Ik begrijp wel dat dat voor jou de weg is en voor anderen ook kan zijn maar gelukkig voor ons niet voor iedereen !

Bovendien blijft dit hevig off-topic !!!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 23:43

Nee, het gaat om het feit of de diverse meetlinten en formules een beetje verantwoord zijn om het gewicht te bepalen. Blijkbaar ben JIJ het met MIJ eens, want jij zet je paard op een weegschaal !

DAT zouden meer mensen moeten doen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers