Plotseling knie op slot en met het been trekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:27

Is het gekomen na hard trainen of is het jneens? Het kan natuurlijk gewoon zijn dat de spieren wat slapper zijn geworden door weinig training. Mijn paard had tying-up (spierbevangenheid/maandagziekte) doordat ze een maand in training had gestaan en daar blijkbaar de ene dag erg hard werd getraind en de volgende dag stil had gestaan. Toen ze bij mij terugkwam schoot haar knie telkens op slot doordaat de spieren niet sterk genoeg waren. Hoe is je paard voorderest (rustiger/vermoeider dan normaal?) Heb je haar wel eens op de röntgenfoto gehad (OCD?)

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 10:42

Ik heb niet hard met haar getraint. Ze heeft pas 3x onder het zadel rond gelopen en een paar keer aan de longe. Het werk dat ze doet is max 20 minuutjes voornamelijk stappen.
Haar voorbenen zijn wel op de foto geweest een aantal maanden geleden, dat zag er super uit(ze liep niet goed, dat kwam omdat ze bij haar vorige eigenaar te stijl bekapt was).

Het was echt ineens. Ze had al weer 2 dagen stil gestaan toen het dus in eens zo erg was. Ik ben zo de VA weer even om te horen van hoe en van wat.

Sassieja

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:58

Dennis schreef:
Ik heb niet hard met haar getraint. Ze heeft pas 3x onder het zadel rond gelopen en een paar keer aan de longe. Het werk dat ze doet is max 20 minuutjes voornamelijk stappen.
Haar voorbenen zijn wel op de foto geweest een aantal maanden geleden, dat zag er super uit(ze liep niet goed, dat kwam omdat ze bij haar vorige eigenaar te stijl bekapt was).

Het was echt ineens. Ze had al weer 2 dagen stil gestaan toen het dus in eens zo erg was. Ik ben zo de VA weer even om te horen van hoe en van wat.


En heb je al wat gehoord Ziz?

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 19:05

Ik moet (zo als verwacht) rustig aan gaan trainen. Lekker stappen enzo, niet te veel in een keer willen, maar wel sterker maken.
Dan moet het dus minder worden.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:22

Dennis schreef:
Ik moet (zo als verwacht) rustig aan gaan trainen. Lekker stappen enzo, niet te veel in een keer willen, maar wel sterker maken.
Dan moet het dus minder worden.


Een goeie oefening is om aan de lange lijnen over balkjes te stappen. Verder niet trainen in een te zware bodem. En regelmaat; liever elke dag 10 minuten dan drie keer per week een half uur.

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 23:24

Aan de LL gaat ook gebeuren. Moet nog beginnen haar te betuigen, dus daar kunnen we nu (ipv rijden) meteen mee beginnen Knipoog. Gewoon van de nood een deugt maken.
Morgen ochtend moet ik pas laat beginnen, dus heb 's ochtends al even de tijd voor haar. En morgen middag weer even.