* Lange Haren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 12:01

Aglaranna, doe niet zo belachelijk! Iedereen moet toch zelf weten wat ie met z'n paard doet? En moet toch zelf de voor en nadelen van bv. scheren tegen elkaar afwegen???
Ik heb ook mijn paarden lekker in de wei, en ben het wel met je eens, maar ik kan me ook voorstellen dat anderen redenen hebben om dat niet te doen.
En een lange vacht met rijden en veel zweten vind ik ook erg zielig hoor! Zo'n paard krijgt het spaans benouwd!
Heb eens wat respect voor andere meningen dan je eigen mening!!!!



carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 22:34

Sorry, maar lees mijn vorige berichtje dan nog eens!
Ik heb mijn paarden altijd buiten staan (dag en nacht) zonder deken. Ik ben helemaal voor dat natuurlijke gedoe enzo, en pas dat lekker toe op mijn paardjes.
Maar s winters hebben ze wel een deken om, maar dat is omdat het nou eenmaal niet van die winterharde dieren zijn zoals haflingers ofzo.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 21:46

Heeey Heleen,
je schrijft dat je je niet kan voorstellen dat alleen ijslanders zo winterhard zijn en geen deken op hoeven, omdat alle paarden van elkaar afstammen. Nou inderdaad, een fjord, haf, of shet kunnen ook lekker zonder deken hoor.
Maar mijn iele arabiertjes (die oorspronkelijk uit de woestijn komen) kunnen echt niet tegen regen en kou. Wel heb ik ze dag en nacht buiten staan, met een schuilstal en een hele dikke (soms zelfs 2) deken op. Ik heb ze liever buiten met deken, dan binnen op stal zonder deken.
En als ik het dan probeer uit te houden zonder deken, en ze staan te rillen van de kou, dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om ze te laten verder rillen zodat ze misschien een dikkere vacht krijgen.
Niet ieder ras krijgt namelijk automatisch zo'n dikke wintervacht waarmee hij dag en nacht, in weer en wind buiten kan staan. En toch behandel ik mijn paarden zo 'natuurlijk' mogelijk.
Groetjes Carola.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Amber__, amyz, ellepel, Folani, IASCrawler, jitskenienke, L_Flo, lianne125, Pinacolada, singa, Soepkipje en 120 bezoekers