Paard in laten slapen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Paard in laten slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 22:11

Hallo,
Wat kost het om je paard in te laten slapen?
En in welke kliniek hebben jullie dat laten doen?
Groetjes Anne

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:16

verschillend, mag ik weten waarom je je paard in laat slapen? voor het paard is het het fijnst om het "aan huis" in te laten slapen.

Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 22:22

timilon schreef:
verschillend, mag ik weten waarom je je paard in laat slapen? voor het paard is het het fijnst om het "aan huis" in te laten slapen.


Ja tuurlijk mag je het weten. Ze heeft een aangeboren afwijking aan alletwee haar achterbenen. Wat eigelijk niet meer over gaat. Ook heeft ze er veel pijn aan.
ook is het nog eens zo dat ze verschrikkelijk eczeem heeft. Ze staat dag en nacht met deken op (stal helpt ook niet) ook met deken schuurt ze zich helemaal kapot.
Ze gaat van ellende op de grond zitten en schuren. Ze schuurt haar hele neus kapot en haar benen zitten onder de wondjes.

Ik was haar iedere week en behandel haar met vanalles en nogwat.
Maar ze blijft zich op allerlei megelijke manieren kapot schuren.

Dit vinden wij geen leven meer voor haar. En omdat ze ook nog zo jong is (een jaar) wordt over het algemeen de eczeem erger naarmate ze ouder wordt. (bij haar moeder ook)

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:36

Bij Joris kostte het 80 euro en nog 15 euro later om hem op te laten halen door een destructiebdrijf.
Maar je kunt ook gewoon even naar de DA bellen vor een prijsopgave, dan weet je het zeker.

Heel veel sterkte iig, is een moeilijke periode denk ik.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:51

waarom kies je voor inslapen als ik dat vragen mag? niet dat ik het niet met je keuze eens ben maar waarom juist inslapen?

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:02

zijn er dan nog meer mogelijkheden isabelle?

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:10

Je zou hem ook kunnen laten slachten,dat kost niets en je krijgt er nog wat voor ook.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:37

taverno schreef:
Je zou hem ook kunnen laten slachten,dat kost niets en je krijgt er nog wat voor ook.


Precies, het klinkt hard.
Maar ik kan net 1 paard onderhouden en het is mij dan te duur om er niks voor terug te krijgen. Als ik dat zou doen dan zou er nooit meer een eigen paard bij mij komen....

Maar we weten je situatie niet, misschien heb je meerdere paarden en dan kan de behoefte voor een nieuw paard heel klein zijn....

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:05

ik wil niks zeggen maar 1 jaar terug heb ik 3 weken op de dierenkliniek in gent rond gehangen omdat mijn veulentje daar stond en ik heb daar genoeg gezien qua inslapen, ik vond het gruwelijk en volgens mijn word het paard nadien toch nog voor vlees gebruikt aangezien de halsslagader overgesneden word , ja klinkt bot maar kan maar moeilijk een sprookje ervan maken he!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:07

QuijoSavan schreef:
Precies, het klinkt hard.
Maar ik kan net 1 paard onderhouden en het is mij dan te duur om er niks voor terug te krijgen. Als ik dat zou doen dan zou er nooit meer een eigen paard bij mij komen....

.


al deed je het nog niet alleen voor de slachprijs die je ervoor vangt, je paard staat ten minste niet in een dodenstel waar je stijl achterover gaat van de lucht die erhangt al is het voldoende gedisinfecteerd, je blijft het ruiken en het is gelijk van zijn pijn af en staat niet een half uur te trillen van, wat gaan ze doen met me!

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:36

isabelle over wat heb je het nu eigenlijks?over de slager of een inslapen?
wand inslapen kun je ook gewoon thuis laten doen, tuurlijk is dat ook geen sprookje, maar het lijkt mij veel pretiger als naar een slager brengen....
sterkte raya met de moeilijke tijd....

c_alsemgeest

Berichten: 20660
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:26

isabelle schreef:
ik wil niks zeggen maar 1 jaar terug heb ik 3 weken op de dierenkliniek in gent rond gehangen omdat mijn veulentje daar stond en ik heb daar genoeg gezien qua inslapen, ik vond het gruwelijk en volgens mijn word het paard nadien toch nog voor vlees gebruikt aangezien de halsslagader overgesneden word , ja klinkt bot maar kan maar moeilijk een sprookje ervan maken he!


paarden die ingeslapen zijn worden niet meer voor vlees gebruikt... dat mag niet omdat er dan bepaalde stoffen in zitten die schadelijk (kunnen) zijn voor mens en dier.
Ik heb bij een kliniek ook paarden ingeslapen zien worden... maar ik vond daar geen andere geur hangen dan in de rest van de kliniek, gewoon desinfectans Verward (dit was btw in Utrecht)

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:35

ik heb het over de dierenkliniek in gent, ik heb het over inslapen, waarom moet de halsslagader overgesneden worden denk je?

c_alsemgeest

Berichten: 20660
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:42

zou het niet weten... mischien dat het desbetreffende destructie bedrijf dat vereist Verward
Maar met inslapen kan ik met 90% zekerheid zeggen dat het niet voor consumptie is Lachen
Maar waarom heb je het bij die kliniek niet gewoon even gevraagd? dan had je nu zekerheid gehad en de waarheid is misschien wel helemaal niet wat jij denkt... vind dit namelijk niet echt goede reclame voor die kliniek, dek ook niet dat zij er zo blij mee zijn Lachen

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:51

XchantjuhX schreef:
zou het niet weten... mischien dat het desbetreffende destructie bedrijf dat vereist Verward
Maar met inslapen kan ik met 90% zekerheid zeggen dat het niet voor consumptie is Lachen
Maar waarom heb je het bij die kliniek niet gewoon even gevraagd? dan had je nu zekerheid gehad en de waarheid is misschien wel helemaal niet wat jij denkt... vind dit namelijk niet echt goede reclame voor die kliniek, dek ook niet dat zij er zo blij mee zijn Lachen

ga eens kijken bij kraamstal en dan bij donkel du prestige, en via zoeken kun je mijn hele ervaring met de dierenkliniek volgen, dan weet je precies hoe ik erover denk en positeif ervan worden doe ik echt niet hoo!

Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 22:14

Ja we kiezen voor inslapen omdat wij het zelf moeilijk vinden haar naar de slacht te doen. En we kopen nu toch geen ander paard dus het geld hebben we niet nodig. En al zou dat wel zo zijn zou ik het toch niet zo snel doen.

Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 22:15

Ik weet wel dat ze in de kliniek in Lienden het erg profesioneel hebben gedaan bij iemand.

jennifer22
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:44

de meningen verschillen nogal of je een paard beter kunt laten inslapen of naar de slacht kunt brengen. Mijn paard wilde de trailer niet in dus het slachthuis was zowieso al geen optie. Op een dag moesten er nog wat fotos gemaakt worden bij de dierenarts. Na 4 uur proberen hem in de trailer te krijgen ben ik uiteindelijk te voet naar de dierenartspraktijk gelopen met mijn paard, 11 km. na de foto's heb ik hem in laten slapen wat overigens heel rustig ging. Ik denk niet dat hij er wat van gemerkt heeft. Het stonk er ook niet. Ik denk dat het in het slachthuis veel erger stinkt! het was wel heel duur, ik geloof dat ik er zeker 250 euro voor heb betaald. Ik zal het straks wel even opzoeken.
In ieder geval heel veel sterkte want het is echt verschrikkelijk als je je paard moet laten inslapen.

Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 11:04

Ja het is moeilijk de een zegt naar de slager de ander inslapen. En ja het is ook of je het er voorover hebt (het geld) om in te laten slapen. Bij slachten krijg je geld. Maar zo wil ik eigelijk niet denken. Wat het prettigst voor het paard is zou ik in mijn geval zeggen.

c_alsemgeest

Berichten: 20660
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:33

inderdaad

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:14

Als je het toch niet thuis wil/kan laten doen, dan maakt het voor het paard volgens mij echt niet veel uit of je naar de dierenkliniek of naar het slachthuis gaat. Je kunt met het slachthuis een afspraak maken, dan wordt je als eerste geholpen. Je paard ruikt niks anders dan bij de dierenkliniek, nl. schoonmaakmiddelen. Het gaat heel snel en netjes, het paard voelt niets.

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:34

sterkte iig! Je kunt gewoon de dierenarts bellen die doen dat ook hoor! Tenminste onze dierenarts heeft wel een spuitje gegeven aan een paard dat bij ons op de manege staat. Ik vind het iig een prettiger idee dan naar de slager.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:48

inslapen is voor de eigenaar het best maar voor het paard niet.
voor een paard is een nood slachting het "fijnst" want daar voelen ze nix van.
dan krijgen ze een masker op hun hoofd en dan schiet er een pin door de hersens dan weet je cker dat hij er nix van heeft gevoeld.
het klinkt heel hard maar gaat wel snel. ( bij inslapen kan de vloeistof niet pakken en dan moet hij nog een spuit en nog een en dat kan lang duren.)

als je er voor kiest om je paard te slachten wees dan wel goed op je hoede dat je cker weet dat hij niet meer leeft want dalijk is het zo'n naaier die je paard op transport zet naat Italie ofzo..

dus ja je moet zelf weten wat je wilt.

iig sterkte en "succes"

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:52

isabelle schreef:
ik wil niks zeggen maar 1 jaar terug heb ik 3 weken op de dierenkliniek in gent rond gehangen omdat mijn veulentje daar stond en ik heb daar genoeg gezien qua inslapen, ik vond het gruwelijk en volgens mijn word het paard nadien toch nog voor vlees gebruikt aangezien de halsslagader overgesneden word , ja klinkt bot maar kan maar moeilijk een sprookje ervan maken he!


Ik kan je 1 ding vertellen, als ze een paard laten INSLAPEN door middel van euthanasie- vloeistof, kan dit vergiftigde vlees NOOIT voor consumptie van mens of dier worden gebruikt. Misschien gebruiken ze het paard wel als studie- object als de eigenaar daar toestemming voor heeft gegeven..............

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:54

Ik geloof dat het nu verplicht is in je paarden paspoort te zetten of ene paard geslacht mag worden of neit...als een paard naar de slacht gaat mag een dierenarts namelijk sommige medicijnen niet toepasse...gaan ze neit naar de slacht dan mogen ze alles toepassen dus nu bepaal je zelf over de lot van je paard en denk daarom niet dat het verantwoord is als ze toch stiekem die paarden naar de slacht brengen dus denk ook absoluut niet dat dat gebeurt! En ik zou mijn paard dus echt wel thuis op stal of wei bij zn vriendjes laten inslapen inplaats van eerst nog het gesleep naar de slacht das gewoon zielig als een paard in de stress aan zn einde moet komen...en als je een paard neemt dat kost gewoon geld...vind het dan raar dat je je paard naar de slacht brengt om de vergoeing die je krijgt!!!!!!!