oorzaak schilfers tinker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

oorzaak schilfers tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 16:29

Heb gezocht, kon er echter geen topic over vinden.. Ik heb nou 2 jaar een Tinkermerrie uit Engeland, en die heeft periodiek schilfers of iets dergelijks bij haar achterbenen (sokken maar ook op de binnenkant richting uiers). Op haar voorbenen (sokken maar ook tegen de borst aan). Ik heb al wel gemerkt dat ze erg sterk/heftig reageert op voedingsveranderingen. Ze kreeg eerst voedingssuplementen, nou eerst absoluut niet meer. Ze krijgt ook het soberste brok, en verder gewoon dag en nag weidegang. Weet iemand wat hier de oorzaak van is? Want op haar r.achterbeen heeft ze nou een constante, soms open plek met schilfers... Soms is het minder, soms heeft ze er echt wondjes van... Iemand suggesties?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:39

Hm, lastig. Ik dacht aan ra(s)p, een soort mok hoger op het been, vooral bij die soms open plek.
Maar of het ook bij de borst kan voorkomen weet ik niet.
Als ze zo erg op vreanderingen vanvoedsel reageert, kijk dan eens wat er in jouw weide staat aan eiwitrijk of schadelijk kruid.
Helpt wassen met Imaverol (tegen schimmel) misschien? Of hydrocortiderm (tegen mok/ra(s)p) smeren?
Ik wens je veel succes.