buikje naar onder ipv opzij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

buikje naar onder ipv opzij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 17:00

helleuw,

ik weet niet goed of het hier juist staat, maar ik geef het toch een gokje Tong uitsteken . Mijn paardje heeft namelijk zo een mooi rond buikje maar dan wel naar onderen toe Ze heeft dus een hangbuikje en op der ribben kun je jammer genoeg bij wijze van spreken piano op spelen Scheve mond . Weet iemand hier iets voor? Vind het namelijk een beetje vervelend dat iedereen zegt: kijk ! dat paard krijgt geen eten!!! (en echt nooit kijken ze dan eens naar dat buikje hé Tong uitsteken ) Is er misschien iets aan te doen dat je dat buikje naar boven krijgt? En zo niet, pech voor mij hé Tong uitsteken ik blijf men paardje toch leuk vinden en ik weet teminste dat ze genoeg eten krijgt Pling . Ze staat elke week drie dagen een uurtje of vier op de wei en rijd iedere week een vijftal uurtjes (ze staat toch al op een mooie leeftijd!)

groetjes ikke

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:13

Het klinkt als een wormenbuikje. Dan hebben ze vaak een hangbuik en verder vrij schraal. Zou dus even nagaan of je goed ontwormd hebt en evt. mestonderzoek laten doen door de dierenarts. Dan krijg je een speciaal ontwormschema als je paard idd wormen heeft.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:04

tanden ook laten nakijken, als ze niet goed kan kauwen verteerd ze het eten ook niet goed. en kunnen ze magerder worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:37

Ik weet niet hoe oud hij is, oudere paarden worden ook schraal.

Kan ook een hooibuikje zijn. Van brok worden ze dikker, van hooi meestal niet, is meer buikvulling.

Als ze ook ook bol in de vlanken is, dan bijna zeker dat ze wormen heeft.

xxMerle

Berichten: 99
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:26

een vriendin van mij had dat eerst ook, een paard waar je de ribben zag maar toch een hele dikke buik, dat kwam toen doordat ze wormen had.Dus mischein heb je hier iets aan.Gr Merle

BlueBalance

Berichten: 203
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:01

Ja wormen is ook het eerste dat bij mij opkomt