schiefel behandelen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
schapendoes
Berichten: 557
Geregistreerd: 12-07-04

schiefel behandelen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 17:52

Aron heeft sinds een dag of twee een schiefel. gelukkig zit het op een onschuldige plaats volgens de dierenarts. ook wordt de knobbel met een goede verzorging en wat mazzel nog wat kleiner.

heeft iemand van jullie ervaring hiermee? alle tips zijn welkom!!!!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:55

Tja, je hebt er spul voor via de dierenarts dat je erop kan smeren; weet alleen de naam niet meer. Het is trouwens dubieus of het echt werkt.
Hoe oud is je paard? Heb een keer bij een 3 jarige een schieffel gehad zo groot als een half ei. Bij dat paard was er een jaar later helemaal NIETS meer van te zien. Schijnt wel vaker voor te komen bij jonge paarden die nog in de groei zijn (mazzel dus).

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:24

een schiefel is meestal niets ernstig ! als hij zoals je zegt op een goede plaats zit is het totaal geen probleem!

groetjes

fransje23

Berichten: 15354
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:52

Mijn paard heeft ook een schiefel (door een oude blessure) maar heeft daar totaal geen last van. Zolang het op een goede plek zit niets aan doen. Dat doet dan vaak meer kwaad dan goed.

Nicky74
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:02

probeer het in te smeren met Traumeel gel. te verkrijgen bij PD

emilysissi
Berichten: 102
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:19

Mijn paard heeft ook twee schiefels; aan de binnenzijden van beide achterbenen. Ik heb er een gel voor gekregen, maar zij heeft ze al langer, waardoor het nu geen nut meer heeft om er wat aan te doen.
Het geeft ook geen klachten, maar als je paard het nog maar zo kort heeft dan kun je er het beste wel wat opsmeren, dan kunnen ze nog wegtrekken. ik weet de naam effe niet, maar ga het voor je checken. succes!!!