hoesten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Countrygurl

Berichten: 2785
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: limburg

hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 14:45

hey
mijn pony heeft een half jaar geleden ongeveer of langer de lympheklier ontstoken gehad. Ze hoestte heel veel en echt heel vies. Ik heb er een poeder voor gekregen en steeds ging het beter met haar en was het weg. Maar het is nog niet helemaal weg want elke keer als ik dan ga rijden en ik ga in draf dan komt er weer zo een kuch. Ik ga dan weer over in stap en dan briest ze en is het goed. Vandaag deed ze 3 keer achter elkaar zo kuchen... mijn ouders zeggen dat ze gewoon iets ervan heeft overgehouden maar ik weet het niet. Zouden jullie toch de dierenarts laten komen of hem in ieder geval bellen of is het zo dat het gewoon iets is wat altijd zou blijven???Ik hoop dat ik hier antwoord op krijg. Groetjes

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:48

mijn vzpony hoest ook altijd wanneer we gaan draven, daarna briest ze en dan weet je dat t goed is, maar ik zou er inderdaad de DA even naar laten kijken.

isabel25
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: veelerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 16:45

Hoi, ik las dat je pony erg hoestte....wat voor bodembedekking heeft ze in de stal???Aantal tips voor je: maak het hooi wat nat met water - geef je pony foene griek helpt ook altijd en als laatste....je kan het hoestpoeder "Fluimicil"kopen bij de boerenbond winkel (Welkoop) dit is speciaal voor hoestende paarden/pony's Veel succes ermee !!! Groeten Isabel

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:15

laat er voor alle zekerheid nog 1 keer de DA naar kijken. Als hij een grondig onderzoek uitvoert, kan hij/zij eigelijk wel zien of het blijvend is. Misschien je pony op schaffelingen zetten en nat hooi geven. En misschien is het gewoon de bak die te stoffig is? Er zijn zoveel verklaringen en hulpmiddeltjes voor....

chipieke

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:59

Zou het toch even na laten kijken; misschien is het een staartje van de ontsteking en dan kan je er het beste maar snel bij zijn.