scheur in het bot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Frazer_

Berichten: 250
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

scheur in het bot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 12:44

Haay

Ik heb gister vreselijk bericht gehad.
Mijn verzorg pony heb een scheur in zijn bot in het boven voor been.
Als hij voor morgen niet beter ga lopen komt de dierenarts er weer bij met zijn rontgenmobiel om foto's te maken en dan is het waarschijnlijk echt gebroken.
Ik moest me zelf voor het ergste voorberijden en krijg morgen bericht wat er gaat gebeuren.
Maar mijn vraag is:
Kan een pony daar van nog genezen en gewoon nog manege werk kunnen doen? Verward

Ik weet het zelf echt niet meer.
En ik hou zoveel van dat beesie?

Kunnen jullie em helpen? Verward Huilen

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:43

Mijn paard heeft afgelopen winter haar kootbeen flink gebroken. 4 maanden gips, 5 maanden stalrust. Kan niet meer de sport in want ze blijft kreupel.
Paard van een vriending heeft ooit een scheur in zijn schouder gehad. 3 maanden stalrust, 3 maanden in het land. Daarna heeft ze hem rustig opgepakt. Uiteindelijk mocht ze M2 met hem starten.
Overigens wordt er wel gezegd dat een breuk onder in het been sneller geneest dan boven in het been.
Mijn ervaring is wel dat een DA heel snel zegt dat het niks wordt. Ga het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis. En mischien pakt het wel goed uit. Inslapen kan altijd nog. maar dan is er in ieder geval wat geprobeert.

_Frazer_

Berichten: 250
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 14:03

ow maar ik zelf ben niet de eigenaresse want het is een manege pony en dan hebbe ze niet veel tijd om te laten genezen want hij is niet zo braaf op stal en sloom in de les dus daarom ben ik nou best wel bang dat ie ingeslapen moet worden maar ik ben benieuwd.
bedank dat je ff heb gereageerd want ik hoor van alle kanten dat een paard dan heel zijn leve pijn heb en niet meer bereden kan worden maar dat is dus niet waar.

bedankt Lachen

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 14:13

Ja, dat is moeilijk jij kan er niet over beslissen. Er bestaat 50% kans dat er later weer opgereden kan worden en 50% kans dat dat niet kan.

_Frazer_

Berichten: 250
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 20:12

tis erg poedersuiker moek ff zegge hoor