Bach rescue remedy in combinatie met wormspuit??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Bach rescue remedy in combinatie met wormspuit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 13:26

Even een kort vraagje. Ik geef mijn paard iedere dag rescue remedy van bach. Ik weet dat daar alcohol in zit, en dat je niet alle geneesmiddelen kunt geven hierdoor. Weet iemand hoe dit zit met een wormspuit?? Kan dit wel of niet samen met die druppels?? Verward

Hij moet eigenlijk wel een wormspuit hebben!!

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:06

Ja, je kunt bach bloesem er rustig bijgeven. Het alcohol is erg laag wat erbij zit. Dit is alleen om het goed te houden.

Maar waarom geef je je paard iedere dag rescue??
Rescue is voor tijdelijk dat je paard tijdelijk rustig wordt.
Je kunt hem beter iets anders geven om gedrag aan te pakken.
Als je me een pb tje stuurt met het gedrag van je paard. Kan ik wel uitzoeken wat je het beste kan geven. Ik zou rescue geven op momenten dat je het nodig hebt!


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:43

Kan geen kwaad, samen met wormenspuit. Net wat Ilona zegt alcohol is minimaal - zeker omdat je het zelf nog verdund met water. Neem aan dat je er sowieso wat tijd tussen doet (min 30 min).

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:05

montecito schreef:
Even een kort vraagje. Ik geef mijn paard iedere dag rescue remedy van bach.


Waarom en door wie ben je op dat onzinnige idee gekomen?!

Rescue is zeker niet de remedie die iedere dag gegeven mag worden.

Neem eens contact op met de Silverlinde als je een probleem denkt te hebben met je nog jonge paard.


http://www.silverlinde.com/site-nl/nl-frames.html

iedere dag telefonisch spreekuur

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 13:17

Er staat in mijn andere topic waarom ik het hem geef. Hij moet namelijk 6 weken op boxrust waarvan er nu bijna 3 omzijn. Daarom geef ik hem die druppels, overigens aangeraden op deze site en over gebeld met de winkel die de druppels verkoopt!! Mijn paard was dus knettergek en draaide volledig door na zijn griffelbeen operatie. Ik geef ze nu 1 week 3 x per dag en hij is nu veel rustiger en meer aangepast aan het idee van stilstaan. Nu moet hij het vanaf woensdag 1x per dag hebben voor nog eens 2 weken, dus ik geef het hem alleen die 3 weken!! Ook heb ik er een ander druppeltje bijgekregen nr 17. Maar als het nou werkt waarom zou ik het hem dan niet voor 3 weken geven???? En als je het volledige verhaal erachter wilt weten mag je me wel pben, dan stuur ik je het hele verhaal wel terug!!!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:22

Had het al in je andere topic gelezen en vindt het een goede oplossing. Zo heb ik het ook gedaan en bij boxrust is dit ideaal als het goed werkt. Beter dan chemische middelen. Fijn hoor dat je paard er zo goed op reageert. Mijn paard heb ik het trouwens minimaal 2x per dag gegeven, anders was het effect weg....

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 15:55

hoeveel druppels gaf je dan aan jou paard??

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:08

Neem me niet kwalijk dat ik wat direct overkwam Bloos
Maar ik wist niets af van de voorgeschiedens...

Ik heb dit jaar nl nog een studente van de Silverlinde aan huis gehad en die vertelde me dat als het even kon je rescue gedoseerd gebruiken moest Verward

eerder het zoeken naar de disbalans en daarmee aan de slag, dan de kant en klare rescue.

De nr 17 zoals jij zegt is Hornbeam en hoort bij de groep onzekerheid,
voor de rest van de beschrijving ,daar kan ik je paard nu in deze situatie
niet in herkennen?

succes met het herstel.

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 21:39

Bedankt, en ik wist even niet hoe ik het moest opvatten aangezien ik het wel heb uitgedacht!! Heb je ook een pb gestuurd(niet lachen)!!