Mok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 13:53

Mijn paardje heeft mok. Nu hoor ik hier en daar veel mensen die been problemen hebben bij de paarden. Wie nog meer? Weet iemand hoelang mok duurt en als het niet overgaat is het dan verstandig om de DA in te schakelen.

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:03

Mijn pony heeft ook wel eens mok gehad. Ik heb zo'n mokzalfje gekocht en dat er 2 keer per dag op gesmeert, been goed droog proberen te houden en het was zo verdwenen. Je moet er wel snel bij zijn, want anders duurt het wel lang voordat het weg is. Toevallig heeft een vriendin van mij een paard en die had het heel erg een paar weken terug. Ze behandeld het elke dag en het is nu nog steeds niet weg (2,5 week later). Het word wel minder, haar paard had er ook heel erg last van, de mijne toen niet.

Als het echt heel erg is zou ik wel een DA erbij halen, want ze kunnen er kreupel van gaan lopen. Je kan er beter te vroeg bij zijn dan te laat. Je kan in ieder geval om advies belen.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:16

Verplaatst van VMR naar MD Knipoog

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:07

DA inschakelen is niet zo snel nodig bij mok hoor!
Baby-zalf helpt ook heel goed. gwn lkkr dik erop smeren.
Acederm kan je er ook op spuiten, dat is ook speciaal voor mok en wonden

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:45

Mijn pony had het deze week ook heel erg..nu heb ik gister met een sponsje met shampoo dr beetje gewassen,
en door het schuurkantje van het sponsje schuur je er ook heel ligt wat korstjes af.

Daarna heb ik het in de vaseline gezet want het was beetje rood en paar kloofjes.

Nu haal ik haar vandaag uit de wei en het is zo goed als over het rode is weg en de kloofjes lijken ook minder...

onze hoefsmid raade me dit aan zo te doen...nu nog paar dagen goed bijhouden met vaseline

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:54

Wassen met betadine shampoo!!!
dat is de beste remedie maar mok kan in het bloed zitten... ondanks dat het probleem opgelost lijk tis het zo weer terug....

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:57

mijn pony had dus mok. maar ik zag helemaal geen korstjes ofzo. nee het is gewoon in een keer helemaal gescheurd. echt zo'n snee zeg maar in zn kootholte. het was weggegaan na 2 weken, maar ik heb het sinddien alleen maar bij gehouden met insmeren met vaseline en droog gehouden. is het gewoon weer opniuew half open gescheurd Boos! niet leuk. ik weet ook echt niet hoe het komt, want hij staat gewoon in een droge stal en ik droog altijd zijn benen en kootholtes extra goed.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:55

Je kan er ook droogzetters voor koeien op smeren, werkte bij mijn paard heel goed. De mok was snel verdwenen.
Uierzalf met zwavel wil ook nog wel eens helpen.

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:25

Chevadonyll van Cheval Care en Cure Mok van VSM werken ook goed, die pakken het van binnen uit aan. Je kunt dan inderdaad ondersteunen van buitenaf, met zonkzalf, vaseline, aloe vera etc om het soepel te houden. De mijne heeft het in zijn rechterknieholte voor, gaat de ene keer weg en komt nu weer terug...dus maar weer Chevadonyll thee gemaakt!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:26

Er zijn al zo ontzettend veel topics op MD over mok. Gebruik even de zoekfunctie, er zijn al veel handige tips voorbij gekomen in de loop der jaren. Lachen

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 10:20

Bedankt voor alle tips en had al wel gezocht maar vondt niet het goede antwoordt. Ik was gewoon bang dat het ernstig kon zijn en ermee naar de DA zou moeten?

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:48

oke, dit klinkt een beetje raar, maar het werkt perfect tegen mok, en je hebt het altijd in huis: Tandpasta! Benen wassen en goed droogmaken, en dan een dikke klodder tandpasta erop, je zal zien dat het binnen een paar dagen weg is!

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 17:13

Wat een leuke, maar kan het eens proberen. Bedankt.

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:02

Teigetje008 schreef:
oke, dit klinkt een beetje raar, maar het werkt perfect tegen mok, en je hebt het altijd in huis: Tandpasta! Benen wassen en goed droogmaken, en dan een dikke klodder tandpasta erop, je zal zien dat het binnen een paar dagen weg is!



Huh?? Weet je hoeveel pijn tandpasta doet, smeer het maar eens op je lichaam en laat lekker zitten..... Dat BIJT

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:48

Tandpasta mag dan misschien wel werken bij mok, maar het is geen pretje voor het paard. Het bijt namelijk behoorlijk, zoals truusbertha al zegt. Tandpasta is ook niet bedoeld om een genezende werking te hebben bij wonden, het lijkt me iig niet echt gezond.

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 21:56

Oke, maar goed at ik het lees want ze heeft nog al een gevoelige huid. Heb maar gewoon mokcreme gekocht en maak het schoon met water en betadine en dan de creme.