Artikel BIT >> Equine Spa

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Artikel BIT >> Equine Spa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 09:51

In het bit staat een erg interesant artikel over de Equine Spa. Het komt in het kort hier op neer.

Het is een bubbelbad, waar de paarden in staan tot kniehoogte met water van 2 graden celcius (!) Het water bevat zout (helpt wonden herstellen), chloor (desinfecterend) en zuurstof (vesterkt het effect van de zouten)
Het bad heeft veeel meer effect dan de tuinslang, doordat de benen van het paard nu helemaal afgekoeld worden (door en door tot 8 graden) hierdoor trekken de vaten in het been maximaal samen, in de uren erna gaan de vaten helemaal open en wordt het teveel aan vocht en afvalstoffen afgevoerd.
Er wordt ook nog bij geschreven dat het koelen met de tuinslang nooit dit effect kan bereiken doordat er niemand zoveel geduld heeft om 20 minuten per been af te spuiten en zit meerdere keren per dag.

Ik vond het iig een erg interesant verhaal, alleen jammer dat het een duur grapje is, 315 euro per week incl stalling, voor een behandeling van 3 weken.



YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 17:17

Er staat in het artikel idd ook dat het in engeland al door dressuurruiters owrdt gebruikt om de benen te versterken! Lijkt mij ook een positieve ontwikkeling op het gebied van allerlei aandoeningen. Ook voor mok werd het geadviseerd, mn door het zout en de chloor!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 19:39

haha ja ik bedoelde idd de paarden! Tong uitsteken

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 20:14

fresco schreef:
Ja idd wij stappen vaak lange stukken in zee.
Zeer goed voor de pezen en de huid, paarde met een beginnende mok, zijn er zo vanaf!
Maar ja we zijn niet allemaal in de luxe positie met het strand naast de deur....


Ja, dan zou je een vakantie aan zee moeten boeken met je paard! Ik ben wel in de luxe dat ik naast de bossen en de hei woon, maar helaas geen zoute zee!
Er stond in het artikel idd wel dat een kwartier door de branding stappen wel hetzelfde effect heeft!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 21:15

O in dat artikel staat een andere naam, Marjolein de rooij haalde de 1e naar nl staat er.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 09:48

Maar door de zee stappen heeft altijd meer effect dan de tuinslang of de coolpads! Maar idd bij peesproblemen lijkt het me niet bevordelijk om in het mulle zand te stappen

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 17:45

Wat is de reden dat je die behandeling doet?? Ik ben heel nieuwsgierig naar de resultaten!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 18:27

Staat hierboven ergens, 315 euro per week voor een standaardbehandeling van 3 weken. Dit is wel incl pension.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 13:59

O jammer, maar is het danw el zinvol om dr maar een week te laten staan?? Kan je het dan niet beter uitstellen tot je geld het toelaat??

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 21:41

Ja en heel veel paarden hebben er vast baat bij als ik dat artikel zo lees. Vind het een goeie zaak als het in de verzekering komt...


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, jojoleinee, Lenexa, marjor en 111 bezoekers