Te stijl bekapt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Te stijl bekapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 15:00

Angel is te stijl bekapt waardoor ze niet goed loopt links voor.
Haar been is helemaal op de foto geweest en is 100% in orde. Inmiddels staat ze iets minder stijl, maar veel kon ik er nog niet aan doen omdat haar hoeven niet zo lang zijn. Als haar hoeven net uit gekrabt zijn loopt ze beter dan waneer er wat zand in zit(hoeft niet eens een steentje oid in te zitten). Ze is afgelopen 2 weken al wel iets beter gaan lopen, maar nog lang niet naar m'n zin.

Hoe lang kan dit duren? En helpt beweging hier bij?

Ze staat lekker op het land en ik wandel ook regelmatig met haar. Binnenkort wil ik ook aan de LL met haar gaan stappen(zoveel mogelijk recht uit), dan kan kunnen we onbelast al wel een beginnetje maken met het beleren.

Jece

Berichten: 28
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Belgiƫ, Gooik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:08

lang kan het volgens mij niet duren, laat ze best een week of 2 op stal staan, zonder haar te werken en dan moet het al veel beter gaan als ze te kort bekapt is. probeer in het vervolg aan de hoefsmid te zeggen dat hij/zij haar niet zo kort hoeft te bekappen en normaal na twee weken moet het al veel beter gaan, maar laat ze wat rusten ondertussen, zo zou het denk ik veel beter moeten gaan, veel succes en beterschap nog

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 18:09

Ze is niet te kort bekapt, maar te stijl. Alleen omdat ze dus net bekapt is kan daar nog niets/weinig aan gedaan worden.

Ik ga zo nog even een stukje met haar wandelen, dan word ze iig wat sterker, dat kan nooit kwaad. Het zal niet ver zijn omdat haar kind ook mee moet en ik geen gekke sprongen van haar wil omdat haar kind niet mee is.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:23

Mijn merries hadden ook stijle hoeven, niet zelf gaan prutsen maar door een goede hoefsmid laten bekappen.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 18:43

Haar hoeven zijn van zich zelf ook niet stijl, maar ze loopt niet goed omdat ze te stijl bekapt is. Dus op het moment staat ze wel stijl.

Ik zag haar net nog ff lopen, maar het is afgelopen dagen toch wel een heel eind beter gegaan, eigenlijk beter nog dan ik verwachte. Ik had er vanmorgen nog even een vijl langs gehaalt(enkel langs de achterkant), maar iedere keer als ik dat gedaan heb loopt ze iets beter. Ze liep(wonder boven wonder, ik had het niet verwacht, anders had ik deze vraag niet gesteld) 99,9% rad.

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:38

Dennis schreef:
Haar hoeven zijn van zich zelf ook niet stijl, maar ze loopt niet goed omdat ze te stijl bekapt is. Dus op het moment staat ze wel stijl.

Ik zag haar net nog ff lopen, maar het is afgelopen dagen toch wel een heel eind beter gegaan, eigenlijk beter nog dan ik verwachte. Ik had er vanmorgen nog even een vijl langs gehaalt(enkel langs de achterkant), maar iedere keer als ik dat gedaan heb loopt ze iets beter. Ze liep(wonder boven wonder, ik had het niet verwacht, anders had ik deze vraag niet gesteld) 99,9% rad.


misschien hetzelfde nog een paar keer doen? elke keer een beetje? en natuurlijk niet op stal laten staan

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:49

Ik heb momenteel precies hetzelfde probleem. Mijn paard had de laatste periode 9 weken weken op zijn ijzers gestaan doordat de hoefsmid er 3 weken tussenuit was ivm ongelukje. Nou zijn de ijzers eronder weg en heeft ie m normaal bekapt. Door de standsverandering loopt mijn paard nu al 1 week op eieren. Longeren loopt ie nu prima, maar als ik er op zit maakt ie vooral voor zijn pas niet af. Ik doe ook heel veel stappen op de straat of in de berm (op straat loopt ie beter dan in de berm) en longeren om m een beetje in beweging te houden. Verder deed ik de 1e dagen ook veel koelen omdat zijn benen dik opliepen. Nu doe ik ff 2 dagen niks met me en maandag wil ik m weer gaan longeren en hoop ik toch dat er vooruitgang in zit!