Zoutwaterbad in Kootwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Zoutwaterbad in Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 16:58

Hoi,

Mijn paard heeft een peesprobleem en wij zijn nu 3 maanden aan het stappen. Over 3 weken moeten wij weer terug naar Emmeloord voor een scan.

Nu hoor ik in mijn omgeving veel positieve verhalen over het Equine Spa in Kootwijk. Ik heb dit overlegd met Emmeloord en het past goed in onze herstelfase. Heeft iemand hier ervaring mee, aangezien een weekje stalling best prijzig is! Geld, geld!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:36

Zelf geen ervaring mee, wel goede dingen over gehoord idd. Volgens mij heeft er een tijdje geleden ook een artikel in Bit gestaan. Jammer dat het zo duur is!

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:01

misschien bekijk ik het wel verkeerd hoor... Bloos
Maar is het geen idee om een weekje naar het strand te gaan? Dat is ook zout water.. Natuurlijk ik weet ook wel dat dat heel anders is enzo.. Maar zou dat ook geen optie zijn? volgens mij is dat ook goedkoper..
Maar goed zoals ik al eerder zij, ken dr ook helemaal naast zitten hoor, want weet natuurlijk niet het hele verhaal. en hoe en wat.. Schijnheilig

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:22

Ben hier ook wel nieuwsgierig naar, loop ook met een paard met een peesblessure.

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 10:40

Margarita, zelf naar het strand gaan, is helaas geen optie, maar in ieder geval bedankt! Negen van de tien keer moet je door mul zand om bij de zee te komen. Ik mag nog niet eens in een goede bak stappen, dus zal een bezoekje aan het strand in mijn geval meer kwaad doen dan goed. Bovendien kan ik hem denk ik in Zeeland weer ergens gaan oppikken Haha! , want als hij het strand ziet... Haha!

Verder is dat Spa bad toch iets anders (heb ik me laten vertellen) dan de zee hier in Nederland. Het schijnt nog zouter dan de Dode zee te zijn en de temperatuur is kouder (2 tot 4 graden). Bovendien worden de benen gelijk gemasseerd, wat de bloedsomloop weer stimuleerd. Eigenlijk heb ik al mijn keuze gemaakt, maar ik zal graag willen weten of iemand op Bokt hier ervaring mee heeft.

Ik hoorde ook dat ze bezig zijn om dit in de verzekering te krijgen, maar dat zal nog wel even duren... Verdrietig [/quote]

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:43

Mag ik vragen wat dat kost, een weekje behandeld worden?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:57

Het artikel hierover staat in de Bit die ik vandaag ontvangen heb. Het grote pluspunt zou zijn dat het water heel koud is, kouder dan uit de kraan of de zee. Verder zitten er zouten, chloor en extra zuurstof in. Kosten geloof ik 350,-- per week incl pension.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:18

Yep, zag het vandaag ook in de BIT staan. Komt erop neer dat het goed helpt bij peesblessures en de duur van behandeling tot 50% kan verkorten. Wel per paard verschillend. Eerste week gaat je paard er dagelijks in en daarna om de dag. Standaard kuur is 3 weken. In Engeland schijnen ze er al veel ervaring mee opgedaan te hebben. Door deze methode koelt het hele been goed (dacht tot 8 graden en normaal met ijs haal je max. 16). De bloedvaten? sluiten zich dan volledig en gaan ook weer volledig open waarbij de afvalstoffen optimaal afgevoerd worden. Dit werkt genezend/helend.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:25

Hoe kan het nou zouter zijn dan de dode zee haha DAarin blijf je al drijven haha ik zie het helemaal voor me hihi een paard zo in dat water drijven LOL Haha! *LOL*

Maar zelf wou ik dat ook met mijn paard doen, die heeft ook een peesblessure!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:23

rainbowcash schreef:
Hoe kan het nou zouter zijn dan de dode zee haha DAarin blijf je al drijven haha ik zie het helemaal voor me hihi een paard zo in dat water drijven LOL Haha! *LOL*

Maar zelf wou ik dat ook met mijn paard doen, die heeft ook een peesblessure!

Paard gaat maar tot zijn knieen in het water hoor, niet helemaal, dus zal niet echt gaan drijven. Helemaal erin lijkt me wat koud voor hem.

Ik zag het artikel in de Bit trouwens ook. Weet iemand ook waar ze zo'n bad allemaal hebben?

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:21

In Kootwijk is de eerste in Nederland meen ik. Maar in het buitenland werken ze er al langer mee, met goed resultaat.
Eigenlijk moeten ze het ding ook eens met warm water vullen, dan hebben paarden ook een jacuzzi!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:30


gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 18:10

Bedankt voor de info! Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en ik ga morgen mijn paard voor een weekje naar Kootwijk brengen. Ik hoop dat het helpt..

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:27

okay als je maar wel ff verteld hoe het afloopt daar ben ik wel benieuwd naar of het nou heel goed helpt minder helpt of niet helpt ik denk dat het heel goed helpt of gewoon goed maar ik wil d eafloop wel ff weten



Party!! minouk

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 00:27

maar hebben ze aan een week genoeg volgens bit staat er drie weken voor nou heel veel suc6!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:34

En?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:14

Ik heb Marjolein er op de FASNA over horen praten en die was zelf zeer te spreken over het resultaat bij 1 van haar eigen paarden. Ik ben ook erg benieuwd naar jou ervaring.

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 22:16

Ik heb hem vandaag weggebracht naar Kootwijk en ik heb vanmiddag naar een behandeling van een Fries gekeken. Mijn paard is van het weekend aan de beurt, aangezien hij de eerste dag een beetje mag wennen etc. Marjolein belt me dan, zodat ik erbij kan zijn. Inderdaad is het beter om de behandeling 2/3 weken te doen, maar mijn geldboom is aardig leeggeplukt Scheve mond dus eerst maar week.

daantjedc
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-02-07

Re: Zoutwaterbad in Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:03

Hoi

Ik kan misschien wel wat toevoegen over de equine spa. Ik heb namelijk op het bedrijf stage gelopen. Ik heb dus met eigen ogen gezien hoe het werkt. Het is inderdaad gebaseerd op het zee effect, maar biedt ook nog meer. Zo is er chloor aan toegevoegd, dit zorgt ervoor dat eventuele wonden worden ontsmet om zo sneller te genezen. Ook is het een soort bubbelbad, dit stimuleert het genezingseffect in het been. Dit zorgt er voor dat het sneller geneest. En je kunt het stallen prijzig vinden maar het paard wordt hiervoor behandelt, krijgt voer en strooisel en graast zover mogelijk elke dag. Daarnaast worden eventuele nevenbehandingen toegepast, zoals stappen, stapmolen en dergelijke. Paarden met peesproblemen komen er maar ook met bijvoorbeeld hoefproblemen. In engeland wordt het veel in de endurance gebruikt. Nou misschien kun je hier iets mee.

Danielle

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Zoutwaterbad in Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:06

En, heeft het geholpen?

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Zoutwaterbad in Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:16

Dit is al een heeeel oud topic, ik TEM even!

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Zoutwaterbad in Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:29

Ik had ook al getemt.

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Zoutwaterbad in Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:53

Oud topic, dus een slotje!