Natuurlijk bekappen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Natuurlijk bekappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 12:11

Zojuist las ik de biotinediscussie en heb een daaraan gerelateerde vraag.
Mijn paard heeft ook brokkelige hoeven, ik heb hem nu toch maar op vier ijzers gezet zodat we wel lekker de straat op kunnen. Hij heeft pas een klein hoefzweertje gehad (was gelukkig gauw verholpen) en deze week kwamen we erachter dat hij aan z'n ene witte voetje mok heeft.
Ik geef hem nu geen supplementen, maar denk dat hij binnenkort wel aan de biotine gaat.
Ik heb wat nageplozen op internet, o.a. de site van paard natuurlijk en gepraat met een stalgenootje die haar paard door onze hoefsmid natuurlijk laat bekappen (dat paard heeft geen brokkelhoeven). Ik denk er nu over om mijn paard ook natuurlijk te laten bekappen. Mijn vraag is eigenlijk of het verstandig is een paard natuurlijk te laten bekappen als hij al zulke gevoelige hoeven heeft. En als je je paard natuurlijk laat bekappen, waar moet je dan m.n. de eerste tijd rekening mee houden? Verder nog mensen negatieve/positieve ervaringen hiermee?


mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 14:54

Dank je, ik zal hier ook 's zoeken ja. Paardje staat dag & nacht in de wei, binnenkort met inloopstal en misschien als het erg koud wordt in de winter 1 of 2 maandjes 's nachts binnen. Maar in de weide is geen harde ondergrond, zou dat wel moeten om aan verschillende ondergronden te wennen? Tegels ofzo?


mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 13:07

Mmmmmmm, Joke Nibbelinks site ziet er goed uit, maar ik zal het eerst eens bespreken met onze hoefsmid, die bekapt ook natuurlijk. En alle middeltjes eens nakijken. Bedankt voor de tips Lachen
En over de geschikte ondergrond om (na voor het eerst natuurlijk bekappen) op te lopen, weet iemand daar iets over? Is alleen weide te zacht?

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 20:12

Fijn dat ik voors en tegens hoor hier OK dan!
Perfect zo'n forum. Nu weet ik wat ik moet (niet dus) Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Patriesz, amaniblauw, joyce83, Lau07, MyWishMax, NienkeThella, nobility, s1993, Samantha89, Thjalfy, Whizz en 23 bezoekers