schieffels verminderen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:07

dorette schreef:
Ik gebruik er solidago en osteocure voor, maar weet niet of dit wel helpt zie in ieder geval nog geen verschil wie heeft ervaring met de verandering in grote van schieffels? ze heeft ze nu ongeveer 3 maanden en lijken nog even groot.



Solidago zie ik het nut niet van in, want dit werkt alleen vochtdrijvend en doet niets uit op botwoekering, bovendien mag dit middel niet voor langere tijd aan een gebruikt worden, omdat dit de nierfunctie kan ontregelen. Osteocure heb ik geen ervaring mee.

Schiefels van 3maanden oud zijn meestal al uitgehard en anders dan operatief ingrijpen, kan er weinig aan gedaan worden.
Operatief (bot schoon schrapen) lijkt me alleen een optie, als de schiefel onder of tegen een pees ligt en daardoor kreupelheid veroorzaakt.

Ik zou idd wel uitzoeken hoe ze er aan gekomen is.


Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 07:57

dorette schreef:
De schieffels bij mijn merrie is hard en ze heeft er verder geen last van, de dierenarts zij dat ze naar verloop van tijd vanzelf kleiner zouden worden, maar wilde graag weten op hoe lange termijn je dan moet denken en bedankt voor de tip dat je solidago niet te lang achter elkaar mag gebruiken ik heb het gekregen van een homiopaat en die heeft daar niets over gezegt, ik gebruik het al een maand, dus daar kan ik beter mee stoppen? de homeopaat zij dat het goed was voor de nieren, omdat daar de productie van calc ook op gang gebracht werd, dus ik heb het niets vermoedend gebruikt.


Doordat jouw paardje nog in de groei zit, zal er iets van de botwoekering (schiefel) door het lichaam worden afgebroken en dat samen met de groei kan er voor zorgen dat ze iets kleiner lijken te worden, maar maak je daar niet al te veel illusies over.

Wat de Solidago betreft: Zoals ik al zei, werkt dit middel vocht drijvend, maw de nieren krijgen hierdoor een verhoogde stimulans, waardoor het dier vaker en meer moet plassen.
Daardoor gaat hij ook veel meer drinken en krijg je een soort van uitspoel effect. Het nadeel hier van is, dat hij ook van het geen hij eet, nauwelijks profijt kan hebben.
Want alles wordt met grote hoeveelheden water, direct weer door gespoeld en uit geplast.
Hij zal hier beslist niet sterker, maar een stuk slapper door worden.

Het middel wordt voornamelijk gebruikt door en voor mensen en dieren met een (ver)slechte(rde) nierfunctie, die (te)veel vocht vast houden in het lichaam en daardoor opgelopen benen en voeten krijgen.

Eerlijk gezegd zet ik een groot vraagteken achter de kennis van die homeopaat. Want ik vind het niet normaal (maar goed, ik ben geen DA en ook geen homeopaat) dat een dergelijk zwaar, vocht regulerend middel wordt voorgeschreven op een 1,5 jarige met een al oude botblessure.

Ook homeopatie moet met gepaste kennis worden toegepast. En de kreet
baat het niet dan schaadt het niet, is hier allerminst van toepassing.
Het kan wel degelijk schaden.

Overleg met je DA wat er gebeurt is, en vraag hem of jouw paardje hierdoor ernstige tekorten kan hebben opgelopen.

Nog een advies voor de toekomst, je kunt best naast de DA gebruik maken van een (afgestudeerde) homeopaat of andere artsen in het alternatieve circuit, maar ............ dan is het wel voorwaarde dat beiden weten wat de ander heeft voorgeschreven. Dit alleen al om te voorkomen dat de werkzaamheden van de diverse medicijnen, elkaar niet tegen gaan werken of elkaar opheffen.


Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:41

T@nj@ schreef:
Mijn Kevin had toen we hem kochten 5 schiefels verdeeld over 2 voorbenen, hij had er geen last van dus ik heb er nooit iets aan gedaan.
Nu 8 jaar later heeft hij hele gladde benen, alle schiefels zijn verdwenen (waren een paar jaar geleden al weg hoor, ik weet alleen niet meer precies hoe lang het heeft geduurt) ze zijn dus vanzelf verdwenen zonder dat ik er iets aan heb gedaan.


Dan is hij toen 3,5 a 4 jaar (profiel Knipoog ) geweest en gezien zijn uiteindelijke stokmaat ook nog lang flink in de groei geweest.
En idd dan kan dat, al werkt dat niet bij iedereen, maar de tijd zal het leren. Knipoog

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:18

Kijk zelf je paardje eens goed aan, als je zelf denkt dat het allemaal iets beter kon, dan moet je denk ik met je DA overleggen. Het kan natuurlijk zijn dat ze wat te kort is gekomen. Overleggen kost een telefoontje, dus.................

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 06:52

Hmmm, als ze toen ook geen krachtvoer gehad heeft, zou ze nu na die Solidago idd een mineralen tekort kunnen hebben. Even overleggen dus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emilihihihii, evita2 en 93 bezoekers