Schilfertjes??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Schilfertjes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 21:14

Hoi,
mijn 3 jarige is net zadelmak en is ook pas 3/4 weken in mijn bezit, nu heeft hij al vanaf dat ik hem heb grijze/vette schilfertjes in z'n oksel.
De schilfertjes zitten alleen links en ze lijken ook niet te verdwijnen, erger wordt het echter ook niet Verward

Ik dacht eerst aan singelirritatie, ze reden hem daar met een vieze stugge leren singel, ik rijd hem met een neoprenen singel, na het rijden zie je het vaak niet meer, de volgende dag echter zijn ze er weer!

Wat kan het wezen en wat kan ik doen?
Zodra Sim op zijn nieuwe stal staat ga ik hem iig goed wassen met anti-schimmel etc. shampoo, maar ik heb zelf niet het idee dat het dit kan zijn, maar voor singelirritatie duurt het wel erg lang Verward
Heeft iemand hier ervaring mee?

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:51

Kan een beginnende legger zijn. Dat is een soort irritatie doordat je paard als hij ligt zijn voorbeen zo onder zich legt dat zijn elleboog (want dat bedoel je denk ik?) op de hoef rust. Daar komen dan ook de schilfertjes van.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 21:54

De schilfertjes zitten echt op de singelplek, niet op zijn been ofzo, echt in het "gat" achter zijn been Verward

Beetje onduidelijk, ik verwar de anatomie nogal eens met die van eens mens Clown

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 13:45

De plekjes zitten echt áchter de elleboog, zou hij dan helemaal daar zijn hoeven hebben liggen Verward Dit is overigens wel een logische verklaring, maar wat is er aan te doen en wordt het ook erger zodra hij ijzers krijgt?

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:52

Heb je een digi?? Dan kan je een fototje maken. Een legger zit eigenlijk óp of tegen de elleboog aan. Als een paard halfliggend slaapt dan liggen ze met de voorbenen onder zich getrokken en belandt de hoef idd in die buurt.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 20:04

paars schreef:
Heb je een digi?? Dan kan je een fototje maken. Een legger zit eigenlijk óp of tegen de elleboog aan. Als een paard halfliggend slaapt dan liggen ze met de voorbenen onder zich getrokken en belandt de hoef idd in die buurt.



Ja ik snap het, klinkt idd erg logisch, ik zal eens kijken of ik de digi mee kan nemen morgen Schijnheilig
bedankt voor je reactie OK dan!

Welsh

Berichten: 170
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:51

Het kan ook zijn dat hij last heeft van een droge huid en dat de singel een beetje er tegenaan wrijft. Een paard die ik ken had dat ook met iedere dag vaseline dr over smeren en binnen een paar dagen waren de schilfertjes weg.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 18:59

Hoi, had dat paard het ook maar aan één kant dan?
Want dat vind ik zo raar eraan Bloos

Bedankt alvast

Welsh

Berichten: 170
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:22

Hoi

Nee die had dat van de singel voor bij zn borst van het deken. Idd wel vreemd ja dat hij het dan aan 1 kant heeft, maar je kan het proberen gaat het niet weg kan je dit in ieder geval uitsluiten Knipoog Haha!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 20:29

Ik zal morgen ook even kijken of ik de digi mee kan nemen.......
Verder denk ik idd dat ik die vaseline maar eens probeer, baad het niet, dan schaadt het niet Knipoog