Schilfers over het hele lichaam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Schilfers over het hele lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 15:27

Hanna (shet) heeft over haar hele lichaam (op verschillende plaatsen) wat schilfers zitten. Het zijn eigelijk kleine plekjes verspreid over het lichaam, vooral op haar bil. Je ziet het niet echt, maar als je beter kijkt zie je de haartjes een beetje anders staan dan normaal. Ze heeft dit eigelijk al een mooi tijdje, maar het wordt niet echt beter.
Als ik de schilfertjes er af wil halen (ze zitten wel los), geniet Hanna daar echt van. Ze heeft er dus wel wat last van (jeuk dan).
Bij de manen heeft ze het ook wel een beetje, maar daar heeft ze niet veel last van. Ze heeft in het land wel de mogelijkheid om te schuren (om de drinkbak staan palen) maar daar schuurt ze niet veel tegen aan.
Misschien is de uitleg wel niet helemaal duidelijk, maar wie weet wat ik er tegen kan doen of wat het kan zijn?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:42

Als je ze makkelijk eraf kunt trekken kan het best zijn dat ze schimmel heeft. Daar krijg je van alles voor in de ruitersportzaken.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:07

Het klinkt inderdaad als een schimmelinfectie..... ik zou eventjes de DA bellen voor advies.

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 13:18

Heb van iemand het advies gekregen om haar eerst een keer te wassen met keratoshampoo. Heb het gister gekocht en zal Hanna er vandaag even mee wassen.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:17

Kan idd schimmel zijn.

Tervano had eerst wel hele kleine huidschilfertjes, dat was omdat z'n huid een beetje droog was geworden door het verharen.
Nu krijgt ie elke dag een klein scheutje olie en zijn de schilfertjes foetsie Lachen

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:10

Wij hadden een haf met schilfers in de manen, wij kregen van de dierenarts het advies om te wassen met zachte zeep (groene zeep) en dat werkte goed!

Maar als dit een schimmelinfectie is, kan je het natuurlijk niet afdoen met groene zeep he...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:44

als ze het echt al lang heeft lijkt het me geen schimmel
schimmel breid zich redelijk snel uit
ik denk ook eerder aan gewoon een droge huid
evt antiroosshampoo zou kunnen helpen en elke dag wat zonnebloemolie erbij geven

suusiejjj
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:22

mijn vorige whels veulentje had het ook! die heb ik paar keer gewassen met teer shampo het werkte wel ma ik heb hem daar na verkocht aan kennis van ons en nu heefd hij het niet meer heel gek was dat die schilvers als je borstelde leek het net of het weg was maar dag later zat het er weer op! Verward