hoefschoenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
airbag
Berichten: 62
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Boven Leeuwen

hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 19:37

hallo!

Mijn paard heeft hele slechte hoeven, de hoefwand brokkeld af en de witte lijn is ook slecht. met ijzers gaat het goed, maar twee keer ijzers achter elkaar gaat niet. dan moet ik een tijd zonder ijzers rijden, maar omdat ze zulke slechte hoeven heeft loopt ze heel gevoelig. daarom staat ze nu gewoon in de wei. nu vertelde iemand dat hoefschoenen goed helpen en lang meegaan, dat je zelfs geen ijzers meer nodig hebt. Ik heb wel gekeken op internet maar kan geen onafhankelijke informatie vinden en omdat ze zo duur zijn wil ik er wel wat meer over weten...
dus bij deze: heeft iemand ervaring met hoefschoenen? en gaan ze lang mee???

groetjes Lilian

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:41

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik las op een site dat ze honderden kilometers meegaan omdat het van auto-band-materiaal is.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:15

Gebruik de zoekfunctie eens en typ dan in hoefschoenen. Je krijgt dan echt tig topics met meningen en adviezen. Daar heb je vast wat aan.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:21

En de bit van twee of drie maanden terug had er een groot artikel aan gewijd.

airbag
Berichten: 62
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Boven Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 23:37

heb ik al geprobeert, maar ik krijg niet echt onafhankelijke info en ik heb de bit niet...

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:00

Er is ook gel die je op de hoef smeert. Dit spul bevorderd de doorbloeding. Daardoor komt er meer zuurstof en meer voedingsstoffen in de hoef. Mede daardoor word de hoef sterker en de kwaliteit verbeterd.
Op www.belebro.com kun je er meer over lezen.

Dan kan het zelfs zijn dat die hoefschoen overbodig is en je er gewoon iedere keer ijzers onder kunt laten zetten.

jes29

Berichten: 84
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:19

Hoi,

Er is een site van Smit/Rijssen die maken zelf hoefschoenen. Ze zijn iets goedkoper dan die van Marquis. Bij ons op stal heeft een paard ze ook voor de voorhoeven en ze bevallen ze goed. Succes met zoeken!
Groetjes van Jessica

callippo

Berichten: 3207
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:16

Beteredoorbloeding in de hoef verkrijg je enkel wanneer je de ijzers eronder uit laat halen en je paard goed laat bekappen. Een goed hoefmechanisme en een juiste hoefstand kunnen de hoef veel gezonder maken. dan heb je ook geen probleem meer met brokkelhoeven en verzwakte witte lijn e.d..
Hoefschoenen zijn een goed hulpmiddel tijdens de overgang naar geheel blootvoets...

Welke hoefschoenen je bevallen hangt ook van jezelf af en van de beweging van je paard.

Ik heb hoefschoenen van Old Mac gehad (staan soms 2de hands te koop!) en dat beviel prima, maar je moet niet een paard hebben met gevoelige huid in de kootholte.

Noisy

Berichten: 5406
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:18

ik heb de Bit er even bij gepakt voor je.
dit zijn voor jouw wel interessante sites denk ik
oldmacs
Marquis Supergrip
dallmer
volgens de Bit test is de Dallmer schoen het beste voor de voorhoeven maar achter slechter vanwege het aantikken, de sluiting gaat stuk.

de Oldmac komt niet zo goed uit de test omdat het erg zwaar wordt tijdens het rijden door opname van water en vuil dwars door de stof.

de Marquis heeft het nadeel dat de hoef niet goed meer kan afrollen, volgens Bit.

Cowgirl

Berichten: 23752
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:31

Er is heel wat opspraak geweest na aanleiding van het artikel in de bit.

Kun je terug vinden in een later nummer en hier op BOKT.

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:54

Ben erg tevreden over mijn Dallmers

CalvinM

Berichten: 1195
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: hengelo (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:56

kun je onder hoefschoenen ook stiften draaien?

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 01:49

Hooi Air,

Ik gebruik voor mijn paard de hoefschoenen van Harry's Horse! Ze zijn makkelijk aan en uit te doen. Beschadigen de hoef niet. Slijten ook bijna niet. Ik ben er erg tevreden over.

Wel is het heel belangrijk dat je de goede maat koopt. Zet daarom de hoef na het bekappen op een stuk papier en teken/knip de hoefomtrek uit! Dit moet goed passen in de te kopen schoen.

Controleer ook of alle hoeven de zelfde maat hebben!

Succes!

jes29

Berichten: 84
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:48

Hee, mag ik vragen hoe duur de hoefschoenen van Harry's Horse zijn? Eerlijk gezegd wist ik niet dat die ze ook hadden. Gr. Jessica

Morrie

Berichten: 22321
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:50

bij de Marquis kan je inderdad stiften indraaien, ook widea-punten als je zou willen