De DA is vandaag weer geweest... ;(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

De DA is vandaag weer geweest... ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:34

Zie topic: [MD] Bulten!


Shaseera's bulten zijn nog steeds niet weg, dus besloot ik vandaag om de dierenarts voor de verandering maar weer eens te bellen Rolleyes Een paar bulten waren zelfs gaan bloeden, en ze heeft er zelf ook nog een paar opengebeten (te zien aan de natte en kapotte plekken op haar kont).
Nou dierenarts er weer bij, praam erop, en korsten schrapen maar Misselijk
De korsten worden opgestuurd voor nader onderzoek (de DA denkt nu zelf aan een huidparasiet of toch een bacteriele huidinfectie). Mocht er niks uit het onderzoek komen, dan wordt er onder verdoving met een boortje een biopt genomen van haar huid Scheve mond Nagelbijten / Gniffelen
Zelf mag ik ook korsten gaan krabben morgen; ik moet haar namelijk wassen met een of andere shampoo tegen huidinfecties, en dat heeft geen zin met de korsten er nog op. Ook krijgt ze antibiotica door haar voer.


Ik ben wel blij dat er nu onderzoek naar wordt gedaan en dat ik binnenkort waarschijnlijk weet wat er aan de hand is. Ze loopt er nu al anderhalve week mee rond Verdrietig


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:45

O getver, van die krengen heb ik inderdaad al vaker gehoord. Ze zitten toch in trosjes in de bomen ofzo? Ik heb eerlijk gezegd geen idee of er eikenbomen in de buurt staan, ik zal straks wel even kijken.
De bulten van Shaseera zien er precies zo uit als de foto die in het volgende topic geplaatst is

[MD] Is dit nu heel extreem? Reactie op Dazensteken

Bij Shaseera zijn het er alleen wat meer, en zijn er nu sommige open gegaan. Ze zijn wel wat kleiner geworden, maar ze zijn ook harder dan in het begin heb ik het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:09

Nee, ik geloof ook niet dat het dazensteken zijn (die zijn zo weer weg). Ik nam dit plaatje alleen even als voorbeeld hoe Shaseera's bulten eruit zien.
Shaseera had gisteren geen koorts, ik zal straks nog een keer haar temperatuur opnemen.
Als het inderdaad van die rupsen is ben ik er niet blij mee; ik heb ergens gelezen dat die haartjes jaren in een gebied rond kunnen blijven hangen. Zou een deken wel genoeg beschermen tegen die haartjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:27

*****Update!*****


Net heb ik dus Shaseera's korsten eraf moeten halen om haar vervolgens met een shampoo tegen huidinfecties te wassen.
Ik ben ongeveer twee uur bezig geweest om de korstjes weg te halen, en nog heb ik ze niet allemaal gedaan. De harde bultjes blijken ook korsten te zijn die je, als ze nat zijn, er gemakkelijk af kan trekken zonder dat ze er pijn aan heeft. Eigenlijk zijn het dus helemaal geen bulten meer maar harde stukjes huid.
Het lijkt net of ze allemaal blaren heeft gehad, onder de korsten zit namelijk een tweede laag huid waar wondvocht uit komt. Ze heeft nu dus allemaal kale plekken op haar rug zitten, vind het erg zonde van haar mooie vachtje Scheve mond
Daarna heb ik haar goed ingezeept en afgespoeld. Nu maar hopen dat de plekken snel wegtrekken Verdrietig
Ik heb gisteren ook antibiotica gekregen voor door het voer. Ipv brokken krijgt ze nu dus slobber omdat het poeder niet 'pakt' op brokjes. Bijna ieder paard zou een moord voor lekkere slobber doen, maar zij lust het natuurlijk weer niet (ze heeft een klein beetje gegeten omdat ze honger had)! Krijgt ze dus haar medicijnen ook niet binnen :evil: Ik moet even kijken hoe ik dat nu weer moet oplossen....

Nou heb ik nog een vraagje; Shaseera heeft nu allemaal kale plekken op haar rug zitten en dat zullen er nog meer worden, want nog niet alle korsten zijn eraf gepulkt. De winter staat voor de deur, en ik denk dat het nog wel een tijd zal duren voor ze weer haar krijgt op die plekken (het is nog niet eens genezen!). Moet ze straks met een deken naar buiten ofzo? Ze heeft natuurlijk wel een kale rug, en dat lijkt me erg koud in de regen oid Verward


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:47

Eiwitbulten heb ik wel eens gezien, maar die zien er anders uit dan de korsten van Shaseera. Bovendien hebben de paarden geen 'nieuw' hooi of kuil gekregen Lachen
Ik heb al meerdere mensen gehoord over Rain Rot bij het zien van de foto's en het lezen van mijn stukjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Wistaire en 9 bezoekers