Update over Zhivago en zijn vreemde verschijningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Update over Zhivago en zijn vreemde verschijningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 18:38

Ik heb vorige keer op bokt verteld dat Zhivago helemaal niet lekker ging, stijfe nek rare gangen, onregelmatig, en rondjes lopen in zijn stal.
Stok kreupel lopen op steentjes, ect. ect.

De hoefsmid is vandaag geweest, heb even met hem zitten praten over wel of geen ijzers.
Hij zei tegen mij, we gaan het gewoon proberen op normale ijzers, en dan stukje bij beetje kijken of we ijzers met zooltjes moeten gebruiken of juist alleen voor ijzers.
Hij heeft dus vandaag alleen rondom beslagen met gewone ijzers.
En ik ben super blij want hij loopt voor het eerst in de tijd dat ik hem heb helemaal zuiver, maakt zijn passen af, loopt niet scheef, echt geweldig.
Smit moest nog een paar andere paarden doen, en zei dat ik de ijzers even moest testen dus een klein buitenritje gemaakt, en ik was helemaal blij, heb in tijden niet zo lekker buiten gereden.
Alleen zijn nek is nog steeds vreemd, stijfjes, daarvoor komt de hoefsmid as. Zaterdag.

Dus ik ben weer blij.

Moest ik even kwijt,
Groetjes Lisette

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:16

kijk dat klinkt goed en dat stijfe kan natuurlijk niet gelijk over zijn, misschien moet je hem masseren of fysiotherapeut erbij halen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:31

Er is geen leuker geluid als het vrolijk klikken van paardenhoefjes Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:43

Ik denk niet dat de hoefsmid je helemaal kan helpen met die nek. Daar moet je zelf ook aan werken. Misschien een idee om er een fysiotherapeut naar te laten kijken. Die hebben dan vast wel wat tips voor je hoe je dat kunt oplossen.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:51

ja,dat snap ik ook niet helemaal:de hoefsmid voor z'n nek?
je bedoeld waarschijnlijk de fysio?!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 13:14

Hij liep niet goed èn heeft een stijve nek, wat ik bedoel te zeggen is, dat er nu 1 pak van mijn hart is, dus dat hij nu beter loopt geeft mij een weer een btje vertrouwen, aan zijn nek gaan we werken, en we zoeken een fysio in de buurt, iemand een idee?

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:04

Ff een koppeling naar het vorige topic voor de (nieuwe) meelezers:
[MD] Ataxi oid?

Wat was de officiële diagnose van de dierenarts; waardoor werden al deze symptomen veroorzaakt?
Is die pijn in zijn rug ook met (normaal) beslag te verhelpen, of hangt die pijn weer samen met de stijve nek en waardoor heeft hij eigenlijk zo'n stijve nek? Of wist de DA dat ook niet?

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:13

hij liep waarschijnlijk niet goed (anders) en daardoor liep hij anders met zn nek >>resultaat stijve nek...toch??zoiets had mijn paard dus ook...kan je echt een fysio aanbevelen! hij is weer helemaal de oude..

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 18:21

jep, ben al aardig opzoek naar een goeie fyshio, en het gaat al stukken beter met hem.
veearts zegt hetzelfde als randie.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:20

MOHgirl welke DA heb je dan? die van mij had na 2 bezoeken aan de kliniek nog geen idee...fysio kwam een keer en zag het meteen..
succes met je paardje...ik weet niet waar je vandaan komt maar kan je het nummer van mijn fysio geven...hij is echt OK dan!