De DA is vandaag weer geweest... ;(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 07:25

Een tijdje terug, had iemand anders ook dergelijke klachten en na veel gezoek bleek de mogelijke (100% is het geloof ik niet bevestigt) boosdoener, de aanwezigheid van de "Eiken processierups" te zijn.

Ik heb al even terug gekeken, maar kan het zo gauw niet vinden, temeer het dacht ik ook onder de noemer "Bulten"stond en je hebt echt geen idee, hoeveel van die dingen we dit jaar al behandelt hebben........

Je zou eens kunnen kijken, of die rotrupsen ook bij jullie voorkomen.
Het schijnt dat die dingen haartjes verliezen, die dan weer, oa door poetsen, een deken, of een zadeldekje, in de huid terecht komen en daar een allergische ontstekingsreactie geven.

Als jullie eikenbomen in de buurt hebben, dan zou dit een mogelijkheid kunnen zijn.


Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:03

Dat klopt wel ongeveer, maar bij haar gingen ze ook open en kwam er rommel uit.
Bij hen was het echter zo erg, dat er ook koorts optrad. Er staat me bij dat er koorts en ontstekingsremmers zijn gegeven.

Dazen heb ik de laatste tijd eigenlijk niet meer gezien, daar moet het eerst weer warmer voor worden, maar die gaan bij mijn weten ook niet open.
Ik zou toch eens even kijken naar eventuele eikenbomen en /of overleggen met je DA

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:30

Geen idee eerlijk gezegd. Ik vrees dat er van die hele rupsen ellende nog niet veel bekend is, zeker niet waar het de effecten op paarden betreft. Misschien dat je DA of Utrecht meer weten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bliksem38, Change3x, Hanneke1989, Marrit13, meggiemeg, Oelly, Pova, pyrrhus, RenskeFrea, xJolijn en 18 bezoekers